Riktig tilkobling på turbotr.måler.? (bilde)

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg kan koble innpå denne slangen her..? Som går ned til avlastventil (???) Slangen går opptil ett t-stykket der det går en inn på innsuget, den andre er jeg ikke helt sikker på hvor går...

Ikke så bra forklart, men får håpe noen skjønner....

Btw, er s2-3b

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke koble på hjernen? det er må jo være mye enklere enn å strekke gjennom torpedoveggen...? blir det ikke riktig der eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke koble på hjernen? det er må jo være mye enklere enn å strekke gjennom torpedoveggen...? blir det ikke riktig der eller?

Fordi det er to steder man absolutt ikke vil ha lekasje eller trykk feil, og det er trykksignalet til hjernen eller til bensintrykkregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det er to steder man absolutt ikke vil ha lekasje eller trykk feil, og det er trykksignalet til hjernen eller til bensintrykkregulatoren.[/QUOT

 

En tanke slår meg da flere skriver dette. Er ikke trykket/vakumet i slangene uansett konstant alle steder? ( før gasspjeldet iallefall ). I så fall spiller det jo ingen rolle hvor lekasje evt skulle oppstå? Lekker det, så lekker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det er to steder man absolutt ikke vil ha lekasje eller trykk feil, og det er trykksignalet til hjernen eller til bensintrykkregulatoren.

 

En tanke slår meg da flere skriver dette. Er ikke trykket/vakumet i slangene uansett konstant alle steder? ( før gasspjeldet iallefall ). I så fall spiller det jo ingen rolle hvor lekasje evt skulle oppstå? Lekker det, så lekker det.

Nei, det er ikke korrekt. Får du en lekasje i slangene til styreenheten eller til bensintrykkregulatoren vil det påvirke "resultet" ettersom lekasjen lokalt blir stor. Mens en liten lekasje et annet sted i systemet vil ikke påvirke styreenheten eller bensintrykkregulatoren like mye ettersom den lekasjen kun er minimal i et stor system.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det er to steder man absolutt ikke vil ha lekasje eller trykk feil, og det er trykksignalet til hjernen eller til bensintrykkregulatoren.

 

Men den slangen jeg har tenkt på der er det ikke nor problem....???

Ingen fatale følger vis det blir en bitteliten lekasje der...???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der kan du trygt koble deg på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den slangen jeg har tenkt på der er det ikke nor problem....???

Ingen fatale følger vis det blir en bitteliten lekasje der...???

 

no problem;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.