Hvilket luftfilter i A4 B5 1.8T?

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal skaffe meg sportsluftfilter eller ikke.

Fjerner jeg den originale luftfilterboksen, vil jeg jo få varm luft inn istedenfor kald som nå ledes inn. Setter jeg i et KN panelfilter i originalboksen, så er jo dette slike filtere som må oljes, og som dermed kan ødelegge LMM...

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg et tørt filter og varmeskjold. Det har jeg i GTi'en min.

 

JR Filter og BSR Varmeskjold..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjern kun toppen av din luft filter boks. Kjøp kn å monter på. Funker fint. Eventuelt fjern hele boksen å lag en lang slange til der den henter luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt finnes kit med varmeskjold, fester, filter osv beregnet til din bil. Vel anvendte penger om du ikke har mulighet/verktøy eller kunnskap til å lage selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt Autopower og få de til og sende deg ett Optiflow Luftfilterkit m/Varmeskjold etc,funker utmerket.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigste du gjør, er å perforere bunnen av filterboksen din. MASSE hull! Må kanskje bytte filter litt oftere, med hva koster det? Under 100-lappen.... Jeg har gjort dette, funker bare bra. Ble stiligere lyd ved pådrag og girveksling...

 

Ser du bor i Bergen. Snakk med TThomaz - han som anbefalte meg dette. Han hjelper deg sikkert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men det eneste jeg oppnår ved å gjøre det er vel å suge inn varmere luft som kommer fra eksos/turbosiden av motorrommet, kontra å ved å la luftfilterboksen forbli tett kun få inn kald luft fra foran bilen. Jeg er ikke ute etter stilig lyd, bare mest mulig og kaldest mulig luft inn. :)

 

Det beste ville jo vært med luftfilter nede i fangeren ved rillene der, og rør bak til LMM'et. Da ville jeg fått masse kald luft inn. Men det er vel sabla stress å mekke istand....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men det eneste jeg oppnår ved å gjøre det er vel å suge inn varmere luft som kommer fra eksos/turbosiden av motorrommet, kontra å ved å la luftfilterboksen forbli tett kun få inn kald luft fra foran bilen. Jeg er ikke ute etter stilig lyd, bare mest mulig og kaldest mulig luft inn. :)

 

Det beste ville jo vært med luftfilter nede i fangeren ved rillene der, og rør bak til LMM'et. Da ville jeg fått masse kald luft inn. Men det er vel sabla stress å mekke istand....

Intercooler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg et tørt filter og varmeskjold. Det har jeg i GTi'en min.

 

JR Filter og BSR Varmeskjold..

 

Ja gjør d, dette hadde jeg:) Du får det hos Autopower.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Snakket med en som sa at KN-filtrene til Audi ikke er oljet? Nettopp pga LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Snakket med en som sa at KN-filtrene til Audi ikke er oljet? Nettopp pga LMM

 

Det er de forsåvidt ikke, men det er med olje som du skal dyppe de i ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle KN-filtre leveres vel ferdigoljet hvis de skal oljes, og så må man kjøpe rengjøringsutstyr og olje i tillegg, for fremtidige rens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.