Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt å lakkere noen deksler i a3`n (8p. 04 mod). Luftfilter boks, toppdekslet til motor og litt annet i plast. Hvilke produkter skal jeg preparere delene med?. Og hvordan lakk skal jeg bruke?.

Takker for alle svar.:)

 

Mvh

Jens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakka motordekselet på min New Beetle for noen mnd siden. Jeg slipte det ned først med sandpapir, så vannslipte jeg. Spraya på et par lag med plastgrunning. Blank greie.

Så noen lag med grunning til det var gråaktig. deretter lakk og klarlakk.

 

Brukte spraybokser med skikkelig dyse. Sikkens eller Standox kan anbefales.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat det samme som Roar på speilene til Coupeen min. Først slipe plasten, både for heft, og for å slipe vekk ArmorAll e.l., deretter plastgrunning, jeg brukte fillergrunning som jeg slipte glatt med 1200 før jeg sprayet med lakk og klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannslipte grunninga også.. Glemte det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerte massevis av paneler i bilen idag og igår, brukte 2 lag plastgrunning og 2 lag matt lakk - begge fra Hagmans. Kjøpt på Mekonomen. Med matt lakk skal man (naturlig nok) ikke ha klarlakk over, og finishen ble rimelig lik resten av interiøret:)

 

Men som jeg pleier å si: hvem som helst kan lakkere noe så det ser bra ut. Det er grunnarbeidet som skiller en flink lakkerer fra en dårlig. Så det gjenstår å se med tiden da om jeg var flink nok:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.