#1 Skrevet Desember 30, 2006 var å kjøpte kn filter som legges rett i luftfilter boksen. ( dette var gode greier på 1,8t i følge selger), men leser her inne at lmm kan gå i stykker. må jeg ta det vekk igjen????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2006 Det finnes mange teorier på hvorfor LMM ryker. Den mest vanlige er at oljen suges fra filteret og havner på tråden i LMM. Vet ikke helt hva som skjer der, men det er ikke god sort. Du kan risikere at LMM ryker. Jeg vet om flere som har kjørt i mange år uten problemer med samme filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2006 Det som visstnok skjer er at tråden til LMM brenner seg rein hver gang du stopper bilen, med olje på denne brenner den bort med tiden.. Correct me if i'm wrong:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2006 er det vanskelig å skifte lmm på aeb motor hvis den ryker, hvordan merker du at den er gåen, pris på ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2006 Er vel ikke direkte vanskelig, men surt å betale for den pga ett filter til 400-500kr. Du merker vel egentlig ikke stort før du en dag spør deg selv: Går ikke bilen dårligere enn før? Da er som regel hukommelsen dårlig eller LMM gåen. Har glemt pris, noen andre som har det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2006 leste i en annen tråd at det gikk å tørke det, noen meninger om det??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2006 Kjørte KN filter på vr6 en min og har jamex filter på a4 en nå. Ikke hatt problem med LMM på noen av disse. LMM kan ryke i tide og utide uansett, men skal ikke påstå at det ikke er noen som har tatt kvelden pga oljen i slike filtre. Største problemet tror jeg imidlertid er etter vask/rensing/oljing av filteret. La det stå å trekke inn skikkelig FØR du monterer det igjen. Bruk heller ikke MENGDER med filterolje. Står klart i instruksjonsanvisningen til filteret hvordan dette gjøres. Hvis LMM er defekt vil jeg tro du merker dette ved at bilen går dårligere, fusker og oppfører seg rart. Priser på ny LMM varierer, men uten bytteordning ( Møller tar den gamle i pant ) tipper jeg pris rundt 3-4000 kr. Med panteordning 1000-1500 kr. Mekonomen er antakelig billigere. LMM er ofte en Bosch del, så du finner den hos et Bosch verksted også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2006 Jeg kjører også med åpent filter, og etter rens får det stå med en liten vifteovn i noen timer, til det er helt tørt. Har opplevd defekt LMM, men det var på bil med orginal filterboks:) Edit: Så ikke at du hadde innsatsfilter. Samme metode med det tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2006 jeg kjøpte ett som jeg bare la rett i den orginale filter boksen, men det er vel bare til å tørke dette og??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2006 jeg kjøpte ett som jeg bare la rett i den orginale filter boksen, men det er vel bare til å tørke dette og??? Temmelig så helt sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2006 bør jeg tørke det før montering første gang og???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2006 Neppe. Er vel ikke så vått at det drypper av det nå eller? Får du olje på finga av å ta i det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 30, 2006 nei fikk ikke det, da er jo alt i orden. takk for hjelpen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...