Noen som har peiling på priser på lakkering (og kanskje tips om bergens området)

Anbefalte innlegg

Hva må man regne med at en hel lakering av en bil kommer på.

Gjerne både med og uten selve nedslipingen.

Og er det stor forskjell om bilen er totalt ribbet og skal lakkeres både i motorrom og inni ?

Også tips om hvilke lakkerings firmaer i bergensområdet som gjør bra jobb hadde vært fint...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må man regne med at en hel lakering av en bil kommer på.

Gjerne både med og uten selve nedslipingen.

Og er det stor forskjell om bilen er totalt ribbet og skal lakkeres både i motorrom og inni ?

Også tips om hvilke lakkerings firmaer i bergensområdet som gjør bra jobb hadde vært fint...;)

blir fort noen kr, litt avhengig av fargevalg og str på bil.. men med vanlig farge og si golf str, så må du fort regne med 20lapper for alt.

Jeg fikk pris på 15 på min før jeg lakkerte, da var bilen ribba og de gjorde resten av jobben. Dette var da selvsagt uten kvittering..

Kjenner du ingen som lakkerer så regn med 15-20000. ca

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damsgård karosseri er meget dyktig! du må nok regne iallefall 15000 om bilen er ribbet! Rundt 10 000 om du har gjort alt grunnarbeid selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale å gjøre grunnarbeid selv. Blir ikke dette gjort skikkelig blir det fort dyrere enn hva man i utgangspunktet har spart. La de gjøre hele jobben, fra grunn til slutt. Det er mye som ser perfekt ut med litt pussing, men med lakk på toppen helt grusomt.

Ta et eksempel, du har gjort grunnarbeid, lakkerer tar resten. Så går det en måned eller to. Det dukker kanskje opp en liten rustblemme. Da tar ikke lakkereren støyten, og du må selv betale flikkingen. Dersom han hadde tatt seg av alt, og du har kvittering, så ordner alt seg.

Men du kan fort spare et par lapper på å demontere lykter, fangere, lister osv. Og ellers gjøre skikkelig reint med avfetning av hele bilen.

Jeg selv betalte 20` for lakkering av en Astra jeg hadde. Da demonterte jeg og gjor klart, han fjernet alle bulker, sveiset 7 hull, lakkert med sort baselakk, med en ekstra dyr klarlakk på toppen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slengesol er veldig dyktig, http://www.slengesol.no , men jeg vil ikke annbefale deg og ta grunnarbeidet selv da det er ekstremt viktig at det er gjort skikkelig viss bilen skal bli bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takker for alle tilbakemeldingene....;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.