#1 Skrevet Desember 31, 2006 Etter at jeg koblet fra batteriet på bilen (og koblet på igjen), lyser ABS-lampen og ESP-lampen konstant. Det røde bremsevarsellyset i FIS blinker hele tiden også. Har nettopp kjørt diagnose på bilen, men kommer ikke inn på Bremseelektronikken. Sjekket sikringen til ABS'en, og den er intakt. Har kjørt med bilen også, i håp om at lampene skulle slukke. Men gjorde ikke det. Noen tips til hva som har skjedd? Eller hva jeg bør gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2007 Etter at jeg koblet fra batteriet på bilen (og koblet på igjen), lyser ABS-lampen og ESP-lampen konstant. Det røde bremsevarsellyset i FIS blinker hele tiden også. Har nettopp kjørt diagnose på bilen, men kommer ikke inn på Bremseelektronikken. Sjekket sikringen til ABS'en, og den er intakt. Har kjørt med bilen også, i håp om at lampene skulle slukke. Men gjorde ikke det. Noen tips til hva som har skjedd? Eller hva jeg bør gjøre? Hei. Har vært borti at ABS styresentalen ryker. Da kommer du ikke in på selvdiag. Det du kan brøve er å banke litt forsiktig på styreenheten der hvor ventilene sitter eller du kan prøve å ta av kontakta inn på styreenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2007 Hei. Har vært borti at ABS styresentalen ryker. Da kommer du ikke in på selvdiag. Det du kan brøve er å banke litt forsiktig på styreenheten der hvor ventilene sitter eller du kan prøve å ta av kontakta inn på styreenheten. Hvor finner jeg denne styreenheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2007 Hvor finner jeg denne styreenheten? Dem bruker å sitte i motor rommet bak v. hovedlykt! Du ser det går masse bremserør å slik nedpå den! :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 1, 2007 Dem bruker å sitte i motor rommet bak v. hovedlykt! Du ser det går masse bremserør å slik nedpå den! :) Ok:) bare kakke forsiktig på den, eller koble ut stikket og sette på igjen? Dette uten at motoren går? Takk for tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 1, 2007 Ok:) bare kakke forsiktig på den, eller koble ut stikket og sette på igjen? Dette uten at motoren går? Takk for tips:) Prøv og kakk litt på den først. Og hvis ikke det går prøv med stikket. Og går ikke det er det en sstor sjanse for at styreenheten er def. : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 1, 2007 Prøv og kakk litt på den først. Og hvis ikke det går prøv med stikket.Og går ikke det er det en sstor sjanse for at styreenheten er def. : bh : Hmm. Kanskje best å sette den inn på verksted, så ikke jeg ødelegger noe her?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2007 Prøv og kakk litt på den først. Og hvis ikke det går prøv med stikket.Og går ikke det er det en sstor sjanse for at styreenheten er def. : bh : Ikke akkurat lett å komme til der i gården nei! Ligger mot torpedoveggen, ganske langt ned. Ser ikke noe stikk i det hele tatt på den: rolleyes Men, hvordan kan man finne ut at styreenheten ER gåen? Har sjekket (og byttet for å være helt sikker) sikringen til ABS'en! Å hva er de til, de 3 sikringene på batteriet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...