Vanlig problem? Låser bakdører Golf IV?

Anbefalte innlegg

Har nå fått problemer med låsemekanismen på begge bakdørene på min Golf IV 98 mod. Den ene må man nå dra i håndtaket en 3-4 ganger før den åpnes mens den andre må jeg trykke inn hardt som fy for å få åpnet... Begge låsene er smurt godt og den ene låsekassen (første beskrivelse) er i følge forrige eier helt ny.

 

Er dette et kjent problem på Golf IV? Må jeg bare bytte låsekasser? Det ser jo ikke ut til å være så mye å stille på i døra?

 

Fint om noen har kunne hatt et tips eller tre :)

 

Hvor kjøper man eventuellt nye låser billigst??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. låsekasser er dyrt, så jeg ville åpnet opp og sett om det f.eks. kanskje var noen stag som var bøyd?

 

Utover dette kan jeg ikke bidra med stort, annet enn at microbryterne i låskassen på førersida på Golfen min tilsynelatende var døde. Sprutet på WD40, og etter en kveld jeg spilte høy musikk i bilen begynte bryterne å virke igjen... har virket helt fint siden da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørlåsene bak har vel vært et problem på de første golf 4 modellene.. Bror måtte bytte begge bak på sin 98mod for et års tid siden, da begge dørene ikke lot seg åpne... Men hvis de er byttet er det rart... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hva man må ut med for å bytte begge låsekasser bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.