#1 Skrevet Januar 2, 2007 Vurderer noen ATP 5 razze felger som kommer fra en porsche 911 Dimmen er 8X17 et 47 med 225/45 foran og 9,5X17 et 52 med 245/40 bak Må jo da ha en spacer for å endre boltmønster har forstått det til at minste dim der er 25mm muligens 20mm Mitt spm er da : Går dette på en Golf IV uten modding av hjulbuer og hvor kan jeg få tak i adapter ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2007 Det vil nok det stikker litt utenfor bak, men alt er jo mulig å få til å passe. Tror nok du må modde litt . Det beste er å prøve felgen på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2007 Felgene skal gå på uten modifikasjoner med korrekt innpress, men husker ikke i farten hva innpress en må ha på 9,5" felg for at det skal gå greit på Golf IV. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2007 Felgene skal gå på uten modifikasjoner med korrekt innpress, men husker ikke i farten hva innpress en må ha på 9,5" felg for at det skal gå greit på Golf IV. Et 52 med 20 mm. spacer = et 32 Et 52 med 25 mm. spacer = et 27 Tror nok at dette vil stikke litt utenfor, men som sagt: Prøv felgene på bilen. Det er det beste, da ser du om det går eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2007 Prøve de på bilen skulle jeg gjerne ha gjort. Har felg tilgjengelig men mangler adapter så da blir det litt vanskelig.. Får håpe Tord (eller noen andre) kommer på korrekt innpress Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2007 Har sett noen 9"(?) Porsche hjul på einser bak, og der var de testmontert med to plankebiter som spacere. Bare å ha to lange nok bolter til provisorisk å holde felgen på plass. Så skal det vel bare være å måle mot fjærbein og hjulbue det vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2007 Da har jeg fått testa litt, utbygging med div 4 bolts spacere, hadde ikke lange nok bolter så felgen ble plassert fint ved siden. Dette ble 19mm utbygging, ser ut som om det kan gå med 20mm så da går det med et 32.. (håper jeg) Bilder må til Kvaliteten er dårlig ettersom jeg bare hadde mobilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2007 Et bilde til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2007 Vurderer noen ATP 5 razze felger som kommer fra en porsche 911. Dimmen er 8X17 et 47 med 225/45 foran og 9,5X17 et 52 med 245/40 bak Må jo da ha en spacer for å endre boltmønster har forstått det til at minste dim der er 25mm muligens 20mm. Mitt spm er da : Går dette på en Golf IV uten modding av hjulbuer og hvor kan jeg få tak i adapter ? 20mm adapter er det smaleste som er godkjent og kan f.eks kjøpes fra felgimport.no. MEN vær klar over at dette kan riste godt i visse hastigheter selv om hjulene er aldri så bra balansert. Sånn set ter adapter aldri ideelt, men kan ogsp funke 100% hvis du er heldig. Billig er slike adaptere ikke, jeg tipper minst 2000 kr fullpris inkl. lengre bolter. 8x17 ET27 foran og 9,5x17 ET32 bak på Golf 4? Ja det går sikkert ganske bra, men alt avhenger av hvor lav og stiv bilen blir. 245 dekk på ET32 bak er sikkert breit nok, men heller ikke det verste jeg har hørt om. Er jo mange som f.eks bruker 8,5x19 ET35 eller 30 med 235/35 og da er du ikke så langt unna dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...