#1 Skrevet Januar 2, 2007 Var hellig overbevist over at clutch-systemet tok veske fra bremseveske beholderen, men da jeg tok av slangen som er koblet til den og ned i master-clutch sylinderen, så var jo den tappen ut av tanken helt tett!! Tenkte kanskje det kunne være en sånn slags anordning som ga veske ved vakum, men skjedde ikke en dr... når jeg lagde vakum der heller... Kan da ikke være sånn at man skal stå meg ei trakt og hele veske ned i slangen og sette på når det er fullt?! Blir jo litt vanskelig når man skal lufte tenker jeg nå på. Tom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2007 Er det virkelig ingen her som kan si meg om det skal være hull ut fra tanken??? Legger ved bilde som viser tappen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2007 den er vel ikke koblet til clutchen? Den slangen til clutch slave sylinderen går fra torpedoveggen og er som en vanlig bremseslange... så svaret er ja denne skal være tett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2007 Det er slangen som går fra mastersylinderen til clutchen og opp til bremseveskebeholderen. Det er vel her den henter veske fra???? Tappen ut fra beholderen (som man ser på bildet) er jo tett?!?! Skjønner ikke det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2007 nå må jeg nesten ut å titte selv, poster svar så fort jeg får tittet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2007 nei ,denne skal du klippe av slik at du får br.væske til clutchen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2007 Takk!!!!! Var det jeg trodde og mente jeg også. MEN det er jo snodig må jeg si at det kommer sånn da?!?! Var tappen borte hos deg Herr Rui?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2007 skal titte nu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2007 mista clutchen på en coupe te ei venninde av meg. der var tappen tett. stakk innom bj rødseth i molde for og sjekke om den skulle være tett. der sa de at: om du har automat gir skal den være tett. om ikke skal den være åpen. så om den tanken hadde vært skiftet i senere tid så er det mest sannsynlig at den er tett. så det er bare og klippe av den så fungere alt igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2007 men husk og lufte den skikkelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 3, 2007 har sånn tapp jeg å, men turte ikke å ta den av da men har luftet clutch uttalige ganger så regner med den funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2007 Dette lyder som gull i mine ører!! Mista nemlig clutchen 1 juledag jeg også. Antok at det var det velkjente "slavesylinder-tupp problemet" MEN tenkte jeg skulle prøve og lufte først, før jeg må ned med hele kassa for og få den ut. Som sagt så gjort, lufta noen ganger og "schvup" så smalt pedalen i bånn! Tenkte da at master ikke klarte og suge til seg veske, men nå får jeg starte på nytt igjen med feilsøk. Herlig julegave fra nissen... NOT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 3, 2007 Tappen må jo være der for at slangen skal kunne sitte fast, men det kan umulig være tett! Så da følger jeg rådet over og kapper den av Men takk for at du gadd og sjekke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 3, 2007 vi fikk ut begge sylinderene uten og måtte ned med kassa, var en 2,3 10v med 5 trinn manuell kasse. men trangt var det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 3, 2007 men det er jo ganske logisk at den skal være åpen. en plass må jo væska komme ifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 3, 2007 men om sylinderene er gåen så har jeg begge to. fikk tak i brukt da vi holdt på og j¤¤a med det der. men så fikk vi det til uten og måtte skifte dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 3, 2007 Jepp!! Ble rimelig lang i trynet når det var tett når jeg dro av slangen ja Tror det er helt umulig og få ut slaven på min, Det er fa... meg så trangt at jeg ble sår helt opp til albuene etter at jeg bare drev med luftinga! Grøss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 3, 2007 Hadde akkurat det samme problemet på gamle bilen min. Skulle lufte clutchen for den hadde blitt så treg, vurderte også å bytte slavesylinderen. Klarte å få all væsken ut men var værre å få ny væske inn.. Holdt på to kvelder og kunne ikke forstå hvorfor vi ikke klarte å få væske gjennom, trodde kanskje masteren var ødelagt også.. Siste vi sjekket var den slangen og da så vi det var tett der og etter den tappen ble kappet av litt så rant væsken så fint gjennom sylinderene og clutchen ble god som ny uten å bytte sylinderene eller noe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 3, 2007 Er det samme sylindre på de da?! Trodde det var forskjell der... Men det går jo ann å få sjekka.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 3, 2007 Jepp!! Ble rimelig lang i trynet når det var tett når jeg dro av slangen ja Tror det er helt umulig og få ut slaven på min, Det er fa... meg så trangt at jeg ble sår helt opp til albuene etter at jeg bare drev med luftinga! Grøss det er avogtil jeg savner sierran min. var så god plass at jeg kunne stå oppi motoren og skru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 3, 2007 Mitt spm da er hvem som er så dum så de kjøper en for automat? De må jo få et helvettes problem med luftinga også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 3, 2007 spørs om alle blir solgt med tett tapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 3, 2007 Virker som om de blir det, eller levert med det?!?!! Hvis man må ha en ny, så vil jeg jo tro at man må lufte clutchen siden man tar av alle slangene (og bremser seff).... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 3, 2007 Og da må jo tappen kappes av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 3, 2007 men det er en ting jeg lurer på. hvordan i h¤¤¤te fungerte den før da? har jo vært samme tank hele tiden på coupen så lenge ho hadde den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...