Vedlikehold alcantara seter

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva som bør brukes for å vedlikeholdet alcantara??

Tenker da mest på å forvare stoffet slik at det holder seg bra, ikke rens..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv blått alcantra skinn i min s3, noe forbanna drit å vedlikeholde for å være helt ærlig.Selve alcantra skinnet kan du ikke gjøre annet enn å fjerne nuppene, noe jeg har brukt barberhøvel for å gjøre på min... Dette blir meget bra, men vær tålmodig, fort gjort å kutte skinnet ved siden av alcantraen.. Side skinnet som er på mine seter iallefall bruker jeg jevnlig skinnolje på for å holde det mykt og godt... Dette er meget viktig for å hindre sprekker osv i skinnet...

 

Noen som har peiling på hva som bør brukes for å vedlikeholdet alcantara??

Tenker da mest på å forvare stoffet slik at det holder seg bra, ikke rens..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du holde selve stoffet bra anbefaler jeg å ta en skikkelig rens på det før du bruker en stoffimpregnering på toppen, dette holder møkka unna....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg god erfaring med fjerning av nupper på alcantara med en nuppefjerner på min gamle bil - 97 Passat Highline.

 

Jeg har en større utgave, gjorde et kort nettsøk, men fant bare små utgaver (som den ovenfor). Har lagt ved bilde av den :) .

DSC02118.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henter opp denne tråden igjen jeg. Angående impregnering til alcantara, er det noen som har erfaringer der? Hvilke produkter osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden alcantara er et syntetisk produkt har jeg brukt stoffimpregnering som også anbefales til turklær med syntetfiber (Dermizax, Gore-tex, etc). Husker ikke merket men kjøpte hos G-Sport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden alcantara er et syntetisk produkt har jeg brukt stoffimpregnering som også anbefales til turklær med syntetfiber (Dermizax, Gore-tex, etc). Husker ikke merket men kjøpte hos G-Sport.

Hm! Ikke dumt. Takk for tipset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten det ellers kjøper man impregnering beregnet på kabrioleter eller båter-.. fungerer meget bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.