#1 Skrevet Januar 2, 2007 Noen som har peiling på hva som bør brukes for å vedlikeholdet alcantara?? Tenker da mest på å forvare stoffet slik at det holder seg bra, ikke rens.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2007 Har selv blått alcantra skinn i min s3, noe forbanna drit å vedlikeholde for å være helt ærlig.Selve alcantra skinnet kan du ikke gjøre annet enn å fjerne nuppene, noe jeg har brukt barberhøvel for å gjøre på min... Dette blir meget bra, men vær tålmodig, fort gjort å kutte skinnet ved siden av alcantraen.. Side skinnet som er på mine seter iallefall bruker jeg jevnlig skinnolje på for å holde det mykt og godt... Dette er meget viktig for å hindre sprekker osv i skinnet... Noen som har peiling på hva som bør brukes for å vedlikeholdet alcantara??Tenker da mest på å forvare stoffet slik at det holder seg bra, ikke rens.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2007 Skal du holde selve stoffet bra anbefaler jeg å ta en skikkelig rens på det før du bruker en stoffimpregnering på toppen, dette holder møkka unna.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2007 For å fjerne nupper i alcanteraen vil jeg anbefale å bruke nuppefjerner`n fra clas ohlson.. slipper da og være redd fpr å skjære feil. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=390108 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2007 Det fungerer iallefall ikke på min bil, alt for dårlig den fjerneren der... For å fjerne nupper i alcanteraen vil jeg anbefale å bruke nuppefjerner`n fra clas ohlson.. slipper da og være redd fpr å skjære feil. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=390108 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2007 Jeg god erfaring med fjerning av nupper på alcantara med en nuppefjerner på min gamle bil - 97 Passat Highline. Jeg har en større utgave, gjorde et kort nettsøk, men fant bare små utgaver (som den ovenfor). Har lagt ved bilde av den . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2007 Henter opp denne tråden igjen jeg. Angående impregnering til alcantara, er det noen som har erfaringer der? Hvilke produkter osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2007 Siden alcantara er et syntetisk produkt har jeg brukt stoffimpregnering som også anbefales til turklær med syntetfiber (Dermizax, Gore-tex, etc). Husker ikke merket men kjøpte hos G-Sport. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2007 Siden alcantara er et syntetisk produkt har jeg brukt stoffimpregnering som også anbefales til turklær med syntetfiber (Dermizax, Gore-tex, etc). Husker ikke merket men kjøpte hos G-Sport. Hm! Ikke dumt. Takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2007 Enten det ellers kjøper man impregnering beregnet på kabrioleter eller båter-.. fungerer meget bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...