Anbefalte innlegg

heisann...

har en 89mod coupe som ikke vil starte....

hverken bensinpumpereleet eller coilen får tenningsstrøm

noen som har vært borti dette?

noen kontakter jeg bør være obs på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen gikk so den skulle helt til jeg parkerte den

dagen etter ville den ikke starte.... fordi bensinpumpen ikke gikk

satte en sikring i bensinpumpereleet på "jumpekretsen" der.. og da startet motoren men gikk bare så vidt på tomgang og hostet og spyttet noe jævlig

kjørte den 50 meter og da døde den helt.. siden har det ikke vært liv... motoren går rundt uten gnist eller bensintrykk

pumpa går med direktestrøm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må spøke i disse motorene..

Hvis den ikke får bensin frem og det ikke hjelper å brokoble kontaktene er det jo enten dyser som ikke åpner eller bensinpumpa som er ferdig..

jeg syntes det høres veldig ut som bensin pumpa. Har du bensin fram til galleriet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpa funker og jeg får trykk hvis jeg setter strøm til pumpa via rele kontaktene... men får ikke styrestrøm til pumpereleet eller coilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok?

Det kan jo være bakstykket på tenningslåsen da? Er jo ikke uvanlig på Golf2-3 plattformen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er mulig.. men bytta teningslåsen grunnet et innbrudd for en tid tilbake... men kan jo hende den låsen har vært dårlig fra fabrikk for alt jeg vet... har tenkt å måle bak der men er kaldt ute så jeg har ikke fått somlet meg til det....

for det følger emd ny "el-del" når du kjøper tenningslås til disse.. kan prøve med den gamle :D og se om det hjelper... eneste feilen med den er at den er brutt opp

lurte egentlig på om det er noen kontaktpunkter før sikringsboksen og coilen på tenningsstrømmen etter tenninslåsenog om noen hadde vært borti dette før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Eneste jeg kommer på er å finne noen med VAG-COM/VAG 1115/OSV og få tatt ut feilkoder.

OT: Coupé i riktig årsmodell også jo! Meld deg inn i klubben for 20v med motorfeil:)

Viker som 20v'n har noen overaskelser på lur, men alt glemmes når nåla passerer 4000rpm:glad:.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jasså.. antar du har samme mod?? neida min har gått som ei klokke den helt til den plutselig stoppa hehe...

ser du bort fra at jeg har "justert utenom" tomgansmotoren da... da den ikke er koblet

får jeg bare begynt å feilsøke i dybden nå så er det nok ikke lenge før den går igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv om jeg skulle likt å hatt komplett sett koblingsskjemaer til denne bilen... ikke bare det som står i haynes liksom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis noen vet om det er noen koblingspunkter mellom tenningslåsen og sikrinsboksen jeg burde vite om så hadde det vært fint.. og evt.. hvordan det er å få opp sikringsboksen for å se på kontaktene bak der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis noen vet om det er noen koblingspunkter mellom tenningslåsen og sikrinsboksen jeg burde vite om så hadde det vært fint.. og evt.. hvordan det er å få opp sikringsboksen for å se på kontaktene bak der

Hvis du skal inn i sikringsboksen å titte er det enklest å gå inn fra undersiden.

Skru av hylla/dekselet over pedalene og krabb inn der, er trangt som fy men med nok lys og god rygg er det mulig å følge ledninger opp der.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok... ansette en med god rygg da altså hehehe ;) jaja skal nok finne frem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen går igjen.. men har ikke funnet feiel.. bare vet det er dårlig kontakt mellom tenningslås kontakten og et koblingspunkt under dashen.... men har fungert nå en mnd uten problemer... men vet aldri når den kutter igjen da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.