#1 Skrevet Januar 2, 2007 heisann... har en 89mod coupe som ikke vil starte.... hverken bensinpumpereleet eller coilen får tenningsstrøm noen som har vært borti dette? noen kontakter jeg bør være obs på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2007 bilen gikk so den skulle helt til jeg parkerte den dagen etter ville den ikke starte.... fordi bensinpumpen ikke gikk satte en sikring i bensinpumpereleet på "jumpekretsen" der.. og da startet motoren men gikk bare så vidt på tomgang og hostet og spyttet noe jævlig kjørte den 50 meter og da døde den helt.. siden har det ikke vært liv... motoren går rundt uten gnist eller bensintrykk pumpa går med direktestrøm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2007 Det må spøke i disse motorene.. Hvis den ikke får bensin frem og det ikke hjelper å brokoble kontaktene er det jo enten dyser som ikke åpner eller bensinpumpa som er ferdig.. jeg syntes det høres veldig ut som bensin pumpa. Har du bensin fram til galleriet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2007 pumpa funker og jeg får trykk hvis jeg setter strøm til pumpa via rele kontaktene... men får ikke styrestrøm til pumpereleet eller coilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2007 ok? Det kan jo være bakstykket på tenningslåsen da? Er jo ikke uvanlig på Golf2-3 plattformen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2007 ja det er mulig.. men bytta teningslåsen grunnet et innbrudd for en tid tilbake... men kan jo hende den låsen har vært dårlig fra fabrikk for alt jeg vet... har tenkt å måle bak der men er kaldt ute så jeg har ikke fått somlet meg til det.... for det følger emd ny "el-del" når du kjøper tenningslås til disse.. kan prøve med den gamle og se om det hjelper... eneste feilen med den er at den er brutt opp lurte egentlig på om det er noen kontaktpunkter før sikringsboksen og coilen på tenningsstrømmen etter tenninslåsenog om noen hadde vært borti dette før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2007 Hei! Eneste jeg kommer på er å finne noen med VAG-COM/VAG 1115/OSV og få tatt ut feilkoder. OT: Coupé i riktig årsmodell også jo! Meld deg inn i klubben for 20v med motorfeil:) Viker som 20v'n har noen overaskelser på lur, men alt glemmes når nåla passerer 4000rpm:glad:. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2007 hehe jasså.. antar du har samme mod?? neida min har gått som ei klokke den helt til den plutselig stoppa hehe... ser du bort fra at jeg har "justert utenom" tomgansmotoren da... da den ikke er koblet får jeg bare begynt å feilsøke i dybden nå så er det nok ikke lenge før den går igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2007 selv om jeg skulle likt å hatt komplett sett koblingsskjemaer til denne bilen... ikke bare det som står i haynes liksom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2007 men hvis noen vet om det er noen koblingspunkter mellom tenningslåsen og sikrinsboksen jeg burde vite om så hadde det vært fint.. og evt.. hvordan det er å få opp sikringsboksen for å se på kontaktene bak der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2007 men hvis noen vet om det er noen koblingspunkter mellom tenningslåsen og sikrinsboksen jeg burde vite om så hadde det vært fint.. og evt.. hvordan det er å få opp sikringsboksen for å se på kontaktene bak der Hvis du skal inn i sikringsboksen å titte er det enklest å gå inn fra undersiden. Skru av hylla/dekselet over pedalene og krabb inn der, er trangt som fy men med nok lys og god rygg er det mulig å følge ledninger opp der. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 2, 2007 ok... ansette en med god rygg da altså hehehe jaja skal nok finne frem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2007 bilen går igjen.. men har ikke funnet feiel.. bare vet det er dårlig kontakt mellom tenningslås kontakten og et koblingspunkt under dashen.... men har fungert nå en mnd uten problemer... men vet aldri når den kutter igjen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...