hjelp! bankelyd i Golf III 95´ (drivverk?)

Anbefalte innlegg

moder´n har en Golf III 95 mod. syncro. I det siste har det kommet en bankelyd i den. Nå har denne bankelyden blitt veldig høy og høres ikke bra ut! : mad :

Bankingen følger hastigheten på bilen. når bilen er under pådrag eller motorbrems banker det ikke, men når motor og drivverk går likt bynner det... skjer også når bilen bare ruller i fri. virker som om det også stopper når jeg bramser(uansett om den står i fri eller gir).

har hatt bilen inne til en liten sjekk, det de fant da, var en veldig sliten stab stag foring, men det hjalp ingenting å skifte denne...

etter egen mening tror jeg det kan ligge i drivverk eller lager...

Er det noen som har vært borti dette før, eller har noen idé om hva det kan være? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har vært borti noe som kan ligne denne feilen engang? :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vibrasjoner og? Og var det slik at bankingen øker i takt med farta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vibrasjoner og? Og var det slik at bankingen øker i takt med farta?

kjennes ikke ut som om det er vibrasjoner utenom når det banker... når det banker, så er det vell kanskje litt "vibrasjon". ville ikke si at det er nå vanlig vibrasjoner der, men det er vanskelig å si helt sikkert.

bankingen øker i takt med farten ja, men når jeg øker farten så banker det ikke, vist du skjønte den... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har vært borti dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er sånn tikking ta å skjekk olja de. hvor mye det er. så hvis det ikke er no særlig igjen er det enten ventilene dine som har gått. eller sånn som min at du må bytte motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når har jeg aldri skrudd golf syncro, men har du sjekka foring/oppheng på midten av mellomaksel?

om det blir mye kast her vil det jo banke (kanskje helst under pådrag men)

bare et skudd i blinde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er sånn tikking ta å skjekk olja de. hvor mye det er. så hvis det ikke er no særlig igjen er det enten ventilene dine som har gått. eller sånn som min at du må bytte motor.

hehe... vist motoren har banka så mye som det gjør i dette tilfellet, så måtte det ha vært råden som sto ut av blokka å banka i karroseriet! :P

neida, motoren er fin... ;)

når har jeg aldri skrudd golf syncro, men har du sjekka foring/oppheng på midten av mellomaksel?

om det blir mye kast her vil det jo banke (kanskje helst under pådrag men)

bare et skudd i blinde :)

tror ikke det er noen av opphengene som er dårlig... det har blitt sett litt på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.