Anbefalte innlegg

Skal ha nye dekk/felger til TT`n men lurer da på en ting. Dem nye dekkene har en load Index på 85 og TT`n står oppført med 91 i vognkortet.

Da lurer jeg på om er dette egentlig er så farlig?? Eller kan man bare kjører på??

Greit at dette ikke blir godkjent på bilen, men dette spiller ingen rolle for meg. Kan dette går galt på noen måte eller er det bare og ikke bry seg om det.

TThomaz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha nye dekk/felger til TT`n men lurer da på en ting. Dem nye dekkene har en load Index på 85 og TT`n står oppført med 91 i vognkortet.

Da lurer jeg på om er dette egentlig er så farlig?? Eller kan man bare kjører på??

Greit at dette ikke blir godkjent på bilen, men dette spiller ingen rolle for meg. Kan dette går galt på noen måte eller er det bare og ikke bry seg om det.

TThomaz

Er jo vekta som stiller spm da, men er virkelig en TT så tung at den trenger 91?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den veier 1465 og det står 91 i vognkortet. Blir ikke klok på detta men det burde vel ikke være noe stress og sette på dekk som har LD på 85??

85 LD er vel 515kg per dekk og dette burde da være med en nok med tanke på at bilen veier 1465??

Hjeeeeeeeeeelp

TThomaz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den veier 1465 og det står 91 i vognkortet. Blir ikke klok på detta men det burde vel ikke være noe stress og sette på dekk som har LD på 85??

85 LD er vel 515kg per dekk og dette burde da være med en nok med tanke på at bilen veier 1465??

Hjeeeeeeeeeelp

TThomaz

Det er sikkert feil i vognkort, mange som har det.

Uansett, smeller det nok ikke fordet om du setter på dekk med 85LI

Dekk tåler en del mere enn de er oppgitt til ;)

Gir du meg f. eks reg nr på bilen din, sjekker jeg om LI din er riktig

Så er det jo bare å dra til biltilsynet å få endret det i vognkort.

-Lars-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller mye enklere. Bare les av hva tillatt Aksellast er foran og bak. Ta den høyeste, del på to, og gå inn i tabellen og se hva slags Li du må ha. hvis ikke du har en slik tabell liggende å slenge så post det her så skal vi nok få hjulpet deg.: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står dette også i vognkortet også?? Sjekka ikke så "veldig" godt for og si det sånn. Men uansett så vil ikke dette være noe farlig og gå for disse dekka??

Skal sjekke det i kveld jeg Stian! TUSEN TAKK så langt!!

TThomaz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette står i vognkortet ja... i nærheten av dimmen på dekkene..: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen fare sånn kjøremessig.

Men blir du stoppet i en teknisk kontroll har du ingenting å stille opp. For onkel pappskalle ser kun i vognkortet etter ting : bh :

Og 85-91 er ganske ekstremt :(

Nå mener jeg at jeg hørte at TT kom med såpass høy index mye pga at den orginalt blir levert med 16-18" felger. og da er det jo fra 86-> i index som er mest normalt.

Men det enkleste er å regne ut vekten utifra regelboka. Så ser du hva du egentlig minimum må ha....

Om man vil følge regelverket : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok regne med at dekkene dine slites ut en del raskere og. Er mykere gummiblanding hvor mindre loadindex det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.