#1 Skrevet Januar 3, 2007 Var ute å kjørte nettop å merka at bilen ble utrolig mye treigere etter vært. Oljetrykket sank muligens noe samt at det ble fæl tikking i motoren når jeg sto på tomgang(sikkert oppover hele registeret men det er der man hører det best) lot bilen stå ett lite 5minutt å fyrte opp. god som "ny" igjen men hva skal til for å bli kvitt dette? tett radiator muligens? ps: kjørte i oppoverbakke på snø så var ikke ØKO-kjøring men det er lite vits i å dra til funesdalen hvis motoren går varm etter 5-10min nevner at jeg kjører med Castrol GTX 5 Lightec 10W/40 selv om det sikkert ikke har noen betydning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2007 Er det mulig at INGEN har peiling på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2007 Hvor varm ble den? Har du oljetempmåler? Et dårlig lager, evt. lager som har rotert, kan gi dårlig effekt og høy varme pga. at det kniper. Hvis det så blir for mye klaring vil det tikke/banke og oljetrykket vil synke. Litt mindre alvorlig er at for varm olje kombinert med høyt turtall kan gi dårlig funksjon på ventilløfterne. Hvis de ikke henger med blir effekten dårligere og det tikker. Når det blir kaldt igjen er alt OK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2007 slik du ser det så er det enten ventilløfterne eller lager i bunndelen som har fått det? Skal for sikkerhetsskyld prøve å ta en radiatorrens snarlig. Hvor høy oljetempen blir er jeg ikke helt sikker på. må nesten ha snø da for å kjøre på såppas turtall på bar vei er ikke helt forsvarlig i Norge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2007 Høyt turtall = høy oljetemp, så visst du drev og lekte en stund vil jeg tro oljetempen var problemet Skal du på banetreff så er oljekjøler ofte et lurt trekk sammen med litt mer varmebestandig olje. (Bruker selv TWS 10/60) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2007 hm, får ta oljeskift sammtidig så jeg kjører igjennom med radiatorrens forhåpendlighvis i helga. Ble litt gassing opp gråkall'n ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2007 Ble litt gassing opp gråkall'n ja Fin "etappe" det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...