"Check brake pads" på Passat, men klossene er ok. Feil?

Anbefalte innlegg

Har en Passat TDi -02 (stv) hvor jeg får beskjed om å "Check brake pads". Ser klossene fra utsiden, og disse ser bra ut.

Hva kan problemet være?

Må jeg sjekke klossene på baksiden også? Disse skal vel slites ganske likt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme meldingen på min bil. og det som er problemet der er at vaieren til slitasjesensoren på klossene er ryki. ikke noe stort problem. men, det kan være en fordel å kjøpe nye bremseklosser etter hvert. men, ta en titt på dem. og er det mye belegg igjen så er det bare å kjøre i god tro.

kan også være at det er montert noe uorginalt som ikke har slitasjesensor og du vil da få feilmelding når du startet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Går kanskje an å fikse wiren eller kabelen? Problemet oppsto i dag, så det er nok slitasjesensor på klossene. Får sjekke dette i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klossen nærmest stempelet i calipperen, altså den innerste er som regel litt mer slitt enn den yttre. Det er også på denne sensoren sitter.

Om bilen din er utstyrt med varsler bak også kan det være en mulighet for at klossene går tregt på glidepunktene slik at de sitter fast og ligger inntil skiva hele tida. Da slites de unormalt fort og lampa lyser.

Bremseklossene skal gli lett på glidepunktene/skinnene, men disse ruster og blir fulle av møkk etter ei stund.

Mao: Sjekk også de innerste klossene før du begynner å leite etter brudd i ledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekloss innside h.foran var en del slitt. Spørs om calipperen glir dårlig. Nye klosser begge sider og ett pakningssett til calipper er bestilt. Skruing i helga.

Billigere enn Møller. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilsvarende på en 2010 passat, men lyset kommer og går. Noe sted det ofte er brudd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Tilsvarende på en 2010 passat, men lyset kommer og går. Noe sted det ofte er brudd?

Ofte blir selve kontakten til sensoren på venstre foran dårlig.  

Pleier å bli dårlig etter å ha skiftet til nye klosser osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kortslutter jeg denne ved første anledning så blir det mindre lys i displayet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.