Anbefalte innlegg

Har etter vel kommet til at det må en sete oppgradering på quatron,

setene er veldig orginale (1998) med standard høyderegulering varme og med trekk i velour.

Selv om de ser litt kjipe ut er det faktisk verre at de ikke er noe behagelige på langtur som er hovedprolemet.

Jeg skulle gjerne hatt lengre lårstøtte og hatt de lavere bak / høyere foran.

 

Så er det er faktisk dette jeg lurer på :

 

er standard seter per idag (2005) bedre? f.eks =106113101&vc1=106&vc2=113&pc[]=115104110&pc1=115&page=1&id=1123051"]slike

er det sportseter jeg bør gå for?

Har sportseter utrekkbar lårstøtte (ev. andre)?

hvor lang er sitteputa? (min er ca 49cm til der hvor buen starter)

vil en sportsol kunne stilles lengre bak? (jeg har ca 112cm fra brems til ryggen)

 

noen andre ideer?

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville skaffet meg Recaro setene. Jeg har de i min A6 4B og er veldig godt fornøyd med de. (samme setene som sitter i s6)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal kanskje selge mitt komplett sportsinteriør i svart/koksgrått skinn med dørsider og midtarmlene til A6 Avant.

 

Strøkent..... ca. 15000kr. Har da elektrisk varme foran, heving og korsryggstøtt.

 

Venter på å få et komplett Recaro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal kanskje selge mitt komplett sportsinteriør i svart/koksgrått skinn med dørsider og midtarmlene til A6 Avant.

 

Strøkent..... ca. 15000kr. Har da elektrisk varme foran, heving og korsryggstøtt.

 

Venter på å få et komplett Recaro.

 

Høres fristende ut med nye sexy stoler men er ikke sikker på om ryggen min blir helt fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville skaffet meg Recaro setene. Jeg har de i min A6 4B og er veldig godt fornøyd med de. (samme setene som sitter i s6)

 

noen ide om det kun monteres i S6?

eller ville det vere option på f.eks. utenlanske A6,er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sportssetene med el. hev/senk/frem og tilbake samt el. korsryggstøtte er etter min mening bedre å sitte i enn de Recaro-setene som er i Allroad bl.a. Ulempen er at de ikke har uttrekkbar lårstøtte. Er selv 192 cm lang og med begge typer sportsseter sitter jeg utmerket :) Recaro-setene har ikke "hev og senk" av korsryggstøtten, kun inn og ut. Dette er et lite minus mener jeg...

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sportssetene med el. hev/senk/frem og tilbake samt el. korsryggstøtte er etter min mening bedre å sitte i enn de Recaro-setene som er i Allroad bl.a. Ulempen er at de ikke har uttrekkbar lårstøtte. Er selv 192 cm lang og med begge typer sportsseter sitter jeg utmerket :) Recaro-setene har ikke "hev og senk" av korsryggstøtten, kun inn og ut. Dette er et lite minus mener jeg...

 

Mvh

EW

 

takker:)

dvs at Recaro har lårstøtte men mangler hødejustering av korsrygg

ordinære sportseter er visa versa ?

 

Må vel teste ut dette i praksis , får vel ta på kjøpe antrekket og teste litt i morra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer!! :) Men for all del, begge setene er veldig gode, kjørte 70 mil i strekk gjennom Tyskland før jul 05 i Recaro-seter, og var ikke stiv og støl i kroppen i det hele tatt. Imponerende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker:)

dvs at Recaro har lårstøtte men mangler hødejustering av korsrygg

ordinære sportseter er visa versa ?

 

Må vel teste ut dette i praksis , får vel ta på kjøpe antrekket og teste litt i morra

 

Jeg tilllater meg å komme med mine egne erfaringer på dette. For at jeg skal sitte godt i Audi (i alle fall mine to A6'er fra '96 og '02) er jeg avhengig av å kunne justere vinkelen på sitteputa. For å få denne justeringen på de vanlige sportsstolene (ikke Recaro) må de ha full elektrisk justering. (Jeg har ingen erfaring med Recaro, men de er helt sikkert svært bra de også.) "Basis" er elektrisk høyderegulering og manuell lengderegulering, men da er vinkelen fast. Jeg har prøvesittet denne typen sportsstoler og fant meg definitivt ikke til rette. Det som skjer for min del er at sitteputa blir for "flat" og jeg blir sittende "på rumpa" uten god støtte for lårene. Det hører med til historien at min kone heller ikke likte disse stolene.

 

Som andre også har skrevet er korsryggstøtten i de "vanlige" sportsstolene veldig bra og du skal ha en veeeldig spesiell rygg om du ikke finner en optimal justering. Savnet av uttrekkbar del foran på sitteputen er egentlig ikke så stort ('96 modellen har det, men ikke '02 modellen). Da jeg kjøpte mine biler i Tyskland kjøre jeg de ca. 2000 km heim på hhv ca. 48 og 36 timer uten å bli sliten så jeg kan i alle fall anbefale sportsstolene med full elekrisk justering. Biler med minnefunksjon på stolene har garantert full elektrisk justering (jeg har det på begge mine).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knuts erfaringer stemmer med mine, da min onkel har "manuelle" seter. Alle a6 har standard elektrisk hev av førersete i alle fall, men som Knut sier så er vinkelen da fast. Sitter du ikke godt bak rattet på en a6 med noen av disse setene så er A8 sportssetene fra ca '01 å anbefale. De har uttrekkbar lårstøtte og du kommer enda lavere, samt at alt på de setene er elektriske, nakkepute og beltehøydejustering inkl.

 

Mvh

EW

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppklarende svar så langt,

Åhhh... jeg vil sitte bra nå!!!

2 x 100 mil i jula har ikke akkurat hjulpet på humøret

 

noen idè om hvilke (Danske / tyske) opphuggere som er bra på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Knuts erfaringer stemmer med mine, da min onkel har "manuelle" seter. Alle a6 har standard elektrisk hev av førersete i alle fall, men som Knut sier så er vinkelen da fast. Sitter du ikke godt bak rattet på en a6 med noen av disse setene så er A8 sportssetene fra ca '01 å anbefale. De har uttrekkbar lårstøtte og du kommer enda lavere, samt at alt på de setene er elektriske, nakkepute og beltehøydejustering inkl.

 

Mvh

EW

 

Plukker opp en gammel tråd her, er det bolt-on med La oss si 01 A8 stoler i an 03 A6?

Hilsen

Petter

 

 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke med A8 stoler

har selv orginal  recaro i C5'en, godt fornøyd med de

mye bedre enn sportstolene til C5.

 

begynner å tynnes ut med C5'er så burde være mulig å finne slike til en fornuftig pris

Audi-A6-S6-RS6-4B-C5-V8-42.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.