Møte med skiltstolpe, hva tror folket?

Anbefalte innlegg

Seila rett frem i et kryss i dag og traff en skiltstolpe med siden. Ca 10 km/t. Speilen gikk, og jeg skrapa opp førerdøra. Er noen små bulker også, dette jeg bekymrer meg mest for... Hmm...

 

Har lite peiling på dette med oppretning.. Sånne småbulker, er de greie å få retta? Lakkering og speil er så sin sak, men disse bulkene jeg bekymrer meg for...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på omfanget av skaden og hvor store bulker det er snakk om, men bør vel kunne la seg rette ut evnt sparkles opp hvis det ikke er mye til bulker.. Kan tenkes det er mer lønnsomt å finne en donorbil på høggern som du kan ta litt deler fra?

 

Jeg klemte inn bakre hjulbue på coupe`en jeg hadde for noen år siden, var så og si kun hjulbuen som ble klemt flat, jevnt med resten av bakskjermen.. Dette kom på ganske så nøyaktig 10 lapper med oppretting og lakk, så har du kanskje en viss ide på hva oppretting kan koste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst så er det greit å forklare nøyaktig hvor på bilen småbulkene er, kanskje til og med poste et bilde av skaden.

 

For meg virker det som om det er døren som har blitt skadet. Det enkleste er kanskje å finne en brukt dør hos noen som driver demontering av skadebiler. Har du flaks, finner du til og med en dør i riktig farge. Hvis ikke, så kan du ribbe den "nye" døra, levere den til noen som kan lakke den, og deretter montere all innmaten og bytte dør på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg knipser et bilde i dagslyset i morgen.. Tar hvertfall en tur nedom en opretter i morgen og hører hva han tror.. Og sjekker deretter litt muligheter for å hente deler av skadebiler.. Er ikke store bulkene.. Bare litt ujevnheter liksom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede hos oppretter'n en tur nå.. En fadern kjenner litt så tror vi får litt gode priser hos han. Jeg ble hvertfall lettet. Hvis jeg skaffer speilen, ordner han resten for kr. 2 500,00.

 

Nå er spørsmålet: NBS selger speile for 8-900 kroner. Er disse like gode som orginalspeilene? Eller bør jeg koste på meg det ekstra å kjøpe dette av Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede hos oppretter'n en tur nå.. En fadern kjenner litt så tror vi får litt gode priser hos han. Jeg ble hvertfall lettet. Hvis jeg skaffer speilen, ordner han resten for kr. 2 500,00.

 

Nå er spørsmålet: NBS selger speile for 8-900 kroner. Er disse like gode som orginalspeilene? Eller bør jeg koste på meg det ekstra å kjøpe dette av Møller?

 

 

Hvis det er brukt speil, er dette orginalt. Hvis det er nytt speil er det uorg, og koster 820 på nett. Nytt org speil koster ca 2100 hos Møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ble det:

 

Komplett orginal speile fra Møller: 1850,- etter VACN rabatt

Oppretning & lakkering: 2500,-

 

Totalt: 4350,-

 

Syntes det ble greit jeg :rolleye: Var forberedt på et større spadetak i kontoen egentlig :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.