Anbefalte innlegg

heisann

 

har i det siste lagt merke til at kjølvannsnivået sakte men sikkert synker. parkerer på lys brosten og har ikke sett at det er noen flekker av noe sort etter lengre parkering. ryker også en del av eksosen, nesten uavhengig at ute og motortemp, og eksosen er relativt hvit. Syntes å huske at dette kan tyde på at motoren tar inn kjøleveske. : gråter :

 

Stemmer dette? Er dette farlig? Hva gjør jeg med dette? : klø :

 

Takker For svar!!

 

Mvh

 

sindre sandberg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se etter hvitt pulver rundt omkring på motoren, event rosa eller blått. Kan være der kilden er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sylinderlekasjetest og 4-gassmåling på verksted vil evt kunne avsløre om toppakning er gåen.

 

Trykktest av kjøleanlegg kan/bør gjennomføres, men avdekker muligens ingenting om du ikke ser noen utvendig lekasje. Som nevnt over kan du se etter avleiringer av kjølevæske rundt slangeskjøter og vannflenser. Rød kjølevæske gir store avleiringer ved lekasje. Blå er litt vanskeligere å se.

 

Direkte farlig å kjøre litt med er det nok ikke, men det går jo utover smøringen i den sylinderen det skulle lekke inn i så sjekk opp dette så fort som mulig. Du mister jo selvfølgelig kjølingen på motor om du skulle gå helt tom for vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for informative svar her! bilen skal uansett opp på bukken en tur i morgen for stramming av håndbrekk og speedometerbytte, så får ta en titt rundt omkring da.

 

noe estimat på hvor mye en evt. gåen topp-pakning koster å få byttet?

 

motoren er en 12v V6 :D 92. mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfall si at gåene toppakninger på de tidlige 2.8'ene er ikke akkurat helt ukjent, de fleste har vel hatt dette problemet. Mistenker at bilen til fattern har samme problem, men der er det oljelekkasje ut til utsiden som er problemet..

 

Er såvidt jeg vet ikke noen kjempejobb, men man må bruke spesialverktøyet når man setter registerremmen på igjen for å få det riktig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta opp plugger, er det en sylinder som ser vann, er den gjerne ren og pen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.