#1 Skrevet Januar 3, 2007 Jeg tenkte jeg skulle prøve å få godkjent senkesettet som sitter på min 2001 Sharan. Har tenkt til å ta en 4-hjuls kontroll nå da bilen allikevell skal inn til eu-kontroll. MEN: Akselasten i vognkortet står med 1240/1280 - Regner med det første tallet er for foraksel og det andre for bakaksel. I TUV papirene på senkesettet (Lesjofors 50mm) står det 1220 på foraksel og 1330 på bakaksel. Hva gjør man med dette? Tar Biltilsynet bare å "skriver ned" tillatt akselvekt eller står jeg i fare for å ikke få dette godkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2007 du står i fare. de godkjenner i utgangspunktet ikke dette. du har sikkert kjøpt senkesett til an sharan med annen motor,,.. enn det du har!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2007 du står i fare. de godkjenner i utgangspunktet ikke dette. du har sikkert kjøpt senkesett til an sharan med annen motor,,.. enn det du har!? Skal være til riktig motor. Står ihvertfall innefor gitte kW grenser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2007 Du står nok i stor fare for å ikke få det godkjent. Det du kan gjøre er å kontakte din lokale Møllerforhandler og høre om du kan få et skriv eller lignende fra de som godkjenner og senker totalvekten/aksellasten på bilen med de nødvendige kiloene. Har gjort dette 2 ganger tidligere for å få godkjent dekk med for liten loadindex uten problemer. Bare legg frem problemstillingen på en ordentlig og saklig måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2007 hvis du tar kontakt med møller (mr. sagerud), så får du et papir som sier at de godkjenner det. Og så kan du dra til biltilsynet og spørre om de vil skrive ned totalvekt. men anbefaler å spørre om dette før du drar bilen gjennom godkjenning, hvis du ikke har gjort det alerede da... jeg prøvde meg på dette, men det gikk ikke, da var eneste løsning å kjøpe nye fjærer. Men har hørt om andre som har fått dettte. er forskjell på biltilsyn rundt om i landet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2007 hvis du tar kontakt med møller (mr. sagerud), så får du et papir som sier at de godkjenner det. Og så kan du dra til biltilsynet og spørre om de vil skrive ned totalvekt. men anbefaler å spørre om dette før du drar bilen gjennom godkjenning, hvis du ikke har gjort det alerede da... Takk for forslaget! Skal prøve å ringe han i morra! Tør man kontakte de (Biltilsynet) da Kan de ikke da legge inne en "merknad" å se nærmere på dette senere? jeg prøvde meg på dette, men det gikk ikke, da var eneste løsning å kjøpe nye fjærer. Men har hørt om andre som har fått dettte. er forskjell på biltilsyn rundt om i landet... Hørtes ikke veldig fristende ut å kjøpe nye fjærer... Er jo bare 20kg om å gjøre da!!! Jeg har jo nyttårsforsett om å ta av nesten 20kg så det hadde vært fint om det kunne gå opp i opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2007 Takk for forslaget! Skal prøve å ringe han i morra! Tør man kontakte de da Kan de ikke da legge inne en "merknad" å se nærmere på dette senere? Hørtes ikke veldig fristende ut å kjøpe nye fjærer... Er jo bare 20kg om å gjøre da!!! Jeg har jo nyttårsforsett om å ta av nesten 20kg så det hadde vært fint om det kunne gå opp i opp du trenger jo ikke ta med vognkortet bare for å spørre. kan jo ringe om så var, men de er værtfall ikke så syk på BT her at de gjør noe uten at bilen har vært i hallen.. de trenger jo heller ikke vite at fjærene står på bilen. hvis de nekter villle jeg ha funnet et greit verksted som ikke brydde seg om en sånn bagatell....trenger ikke være det enkleste men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2007 Jeg har hørt at de skriver vekten ned til det fjærene er godkjent til ... Men kan ikke gå god for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...