Lav temp på kjølevæske S6 c4

Anbefalte innlegg

Har lav tempratur på kjølevæska. Har en S6 2.2. Når motoren er varm viser måleren bare 60 grader. Er det termostaten som må byttes. Vifta gir heller ikke full varme når klimaanlegget er på high.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med s6`en min med kjølevannstempraturen, skifta termostaten så ble det bra. Med litt såre knoker og riktig verktøy, klarer du å bytte termostaten uten å fjerne front og oljepumpe. (fant ut dette etter at jeg fulgte "Bentlymanualen" første gang, for så å finne ut at jeg hadde fått pakningen på feil side: bh : . Andre gangen tok jeg den ut oven i fra. (den sitter ca rett under oljepumpa)

 

Lykke til, og håper du får en god og varm vinterbil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger oljepumpa over termostaten : klø :

 

Ta av innsugsslangen som går til innsuget, da vil du komme "lettere" til :D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde fra bently.... del nr. 7 festet i hullet i blokka den stiplede linjen er litt dårlig

thermostat.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lav tempratur på kjølevæska. Har en S6 2.2. Når motoren er varm viser måleren bare 60 grader. Er det termostaten som må byttes. Vifta gir heller ikke full varme når klimaanlegget er på high.

Som nevnt i tråden, bytt termostaten.

Du kommer fint til uten å demontere noen annet.

Termostaten sitter oppe på venstre side av motoren (som vist på bilde i tråden), bak servopumpen & under innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Skal hive meg rundt på termostaten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.