S2 stopper kun når lyset skrus av.. ?

Anbefalte innlegg

Hadde S2'n på veien i går etter over ett år i dvale..

i mellomtiden har jeg montert inn Defa alarm og ny spiller.

Forundringen ble stor når jeg tok ut nøkkelen men bilen fortstatt sto å gikk som vanlig, helt til jeg skrudde av lyset, da stoppet den.

 

Noen som har en ide?

alarmen skal etter hva jeg kan skjønne være koblet til tenning, inn mellom starter, og til dørlys og blinklys samt sentral lås.

Eneste "uregelmessige" jeg kan tenke meg er at jeg nappet strøm fra den rød/svarte ledningen bak på tenningen som gir strøm så lenge nøkkelen står i, for å få styrestrøm til spilleren...

 

 

Er jo tydeligvis ett eller annet som er feil... noen som har vært borti noe slikt?

bilen starter og stopper som normal når lyset er av.. og spilleren av og på gjorde ingen forskjell.. men har ikke prøvd å ta den ut enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis fikk en gang slik feil på en Opel han hadde.. Da var det snakk om en eller annen diode som var defekt. Ikke sikkert dette er relevant i det hele tatt, men da er det nevnt.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hadde nøyaktig samme problemet på mazda 626'n min (vet jeg banner høyt og stygt her nå: haha : ). Der også måtte jeg skru av kjørelysa før bilen ville stoppe... Den fortsatte med det inntil jeg hadde motorbytte og bytta ledningsnett, hjerne og releer frammi der... Usikkert hva som var årsaken... Men så vet du ihvertfall at du ikke er alene:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig dette ikke er feilen. Men jeg har merka meg hvis jeg kobler konstant strøm (12v+) og styrestrøm (tenning) sammen. Så vil tenninga slå seg på. Så ville sjekka om det var noen lurekoblinger som har blitt foretatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nøyaktig samme problem med 80`en min (typ81) Der var noen av ledningene som gikk til lysbryteren smelta sammen... ordna seg etter jeg fikk bytta disse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.