Anbefalte innlegg

På arbeidsbilen min så sitter det en Defa alarm som virker når den selv vil, og det er som regen når jeg ikke vil at den skal virke. Så nå er jeg drittlei og vil ha skiten ut.

Aner ikke hvilke type det er men den er ca 10 år gammel.

Den styrer sentrallås og har startsperre samt følere i hytt og pine.

 

Hva er den enkleste måten for å koble ut skiten og fremdeles ha en bil som virker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare deaktivere den med knappene på signal-hornet til alarmen?! Skal være en kombinasjon som gjør dette mulig. Jeg gjorde ihvertfall det på min golf gti en gang i tiden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa...he.he...etter at alarmen skrudde seg på når jeg skulle levere barna i b.hagen i dag tidlig, så ligger hornet på gulvet i bilen(reiv det ut), batteriet er frakoblet og jeg GIKK på jobb, mens bilen står stuck ved barnehagen.

 

Noen kombinasjon på knappene har jeg ikke da det ikke fulgte med når jeg kjøpte bilen(brukt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe... Skjønner!!! :) Men det går det vel ann og få kobla på igjen hvis du skal bruke knappene mener jeg. Jeg hadde heller ikke den koden da min starta og leve sitt eget liv den gangen. Begge fjernkont. slutta og virke for meg, men ringte Defa og fikk kode av de. OG dette var i romjula den gang (1999) Lykke til ihvertfall! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble sammen de to ledningene som går til tenningslåsen, (startsperren som bryter tenningskabelen) så er du i gang igjen. (Husker ikke hvilke i farten..) Da kan du pelle ut alt du ikke trenger mer.

I min delebil stod det en gang en slik alarm, men duden hadde bare lagt inn en syltynn tråd i pluggen til alarmen, og den datt ut sånn innimellom. Irriterende! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.