Hvor kan jeg få tak i nye stempelringer til 3B motor til en grei pris?

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en forhandler som selger stempelringer til denne motoren (3B S2). Noen som har kjøpt før og vet hvor jeg kan få tak i?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leter etter en forhandler som selger stempelringer til denne motoren (3B S2). Noen som har kjøpt før og vet hvor jeg kan få tak i?:)

Prøvd på krogslund?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kr. 1015 + mva. for Goetze stempelringer til alle sylindrene hos Oslo Sylinderservice, tlf 22652110.

 

Har blitt brukt i 2,2 litere som bremser over 700 hk, så dem skulle være bra nok:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kr. 1015 + mva. for Goetze stempelringer til alle sylindrene hos Oslo Sylinderservice, tlf 22652110.

 

Har blitt brukt i 2,2 litere som bremser over 700 hk, så dem skulle være bra nok:)

Og de får dem trolig fra Reko AS i Ski, som importerer Goetze.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjører/har prøvd ut med Total Seal High Performance piston rings?

 

Jeg må ha nye nå og lurer fælt på hva jeg skal velge..

 

Tips og ninja -tricks er også velkommne! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Har det noe for seg egentlig?

 

Dette er endel brukt innen luftavkjølt vw motor-trimming, men jeg har ikke hørt så mye om dette innen vannavkjølt. Hovedpoenget er vel mindre blowby og mer(?) effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Har det noe for seg egentlig?

 

Hvis det var Total Seal du referete til (heretter TS), så har jeg lest meg frem til litt delte meninger om bruk av disse.

Det er et par faktorer du bør være oppmerksom på hvis man skulle gå for de mye omtalte "gapless" ringene.

 

1. Du må bruke en mekanisk anordnet honingsapparat, da honingen skal/bør være paralell og 280 grader(?) eller så var det 280 honestein(?).

Det kan visst få tilbakeslag hvis man går for handdrill -metoden og bare josser løs opp og ned og tar det for god fisk.

 

2. Du bør bruke ettermarkeds stempel med laterale gasskanaler som gjør at gassen har et sted å flykte, og dette er visst det de fleste har "bommet" på og resultert i gjennomslag i motoren til de grader, samt den spytter olje igjennom.

 

Men, de som har fått det til å funke, sier de funker veldig bra, så jeg vil tro det ligger mye i hva slags deler man bruker og ikke minst forberedelsene på jobben.

 

Hvordan de tradisjonelle ringene er, vil jeg tro er som de fleste andre ringer?!

Og, ikke funnet så mye stoff om de, men hovedsaklig så står det en del om de på motorgeek.com ihvertfall.

 

Du får skrike ut om du går for slike Harald :)

 

Jeg skal se om jeg ikke kan grave opp noe mere info om dette. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.