Kan man få endret(lavere) egenvekt i vognkortet?

Anbefalte innlegg

Lar det seg gjøre i det hele tatt?

 

Hvis jeg f,eks letter S6'n for 100 kg, så vil jo det si en del besparelser mtp kostnaden for hvite skilter.:)

 

Noen med en formening?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan man, sett deg opp til time på BT for veiing, den må være full med bensin og olje : eek : Tåpelig igrunn.. Kan man få bensinmåleren til å vise full tank på nesten tom? I såfall hvordan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan man, sett deg opp til time på BT for veiing, den må være full med bensin og olje : eek : Tåpelig igrunn.. Kan man få bensinmåleren til å vise full tank på nesten tom? I såfall hvordan?

 

Teipe fast flotøren i tanken : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det går jeg det, mulig jeg skulle gjort det..

 

 

Mener ivertfall på at dette går Jan, jeg har betalt mer egenvekt pris ved import) enn jeg skal, fordi de la inn egenvekt etter "automatisk" måten dems :( da sjekket de bilen på vekta etterpå, men jeg vil gjerne finansiere nytt panser i CF med nettopp lavere vekt, og det skal gå ved kontroll ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I praksis er det vanskelig å få til, da "ingen" biler veier mindre i virkeligheten enn i vognkortet dersom det ikke er gjort en feil under registrering..

 

Husk at oppgitt egenvekt fra fabrikkens papirer ofte er grunnmodellen med den motoren, og at evt. ekstrautstyr kommer i tillegg.

 

En S4/S6 ligger vel stort sett mellom 1650 og 1750 kg egenvekt, og det er ganske strenge regler for hva som skal være med og ikke være med ved evt. veiing - er ikke bare å hive ut noe småtteri, veie og sette det inn igjen etterpå.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I praksis er det vanskelig å få til, da "ingen" biler veier mindre i virkeligheten enn i vognkortet dersom det ikke er gjort en feil under registrering..

 

Husk at oppgitt egenvekt fra fabrikkens papirer ofte er grunnmodellen med den motoren, og at evt. ekstrautstyr kommer i tillegg.

 

En S4/S6 ligger vel stort sett mellom 1650 og 1750 kg egenvekt, og det er ganske strenge regler for hva som skal være med og ikke være med ved evt. veiing - er ikke bare å hive ut noe småtteri, veie og sette det inn igjen etterpå.. ;)

 

Nå har jeg veid S6'n ved flere anledninger på 2 forskjellige veistasjoner og ender som regel alltids på rundt 1700 kg med meg i, dvs 1610 for bare bilen og alt rotet/deler og diverse som er bosatt i bilen. tror nok det skal være mulig å fjerne 100 kg uten de største problemene.;)

 

Men vil de da godta at den registreres med lavere vekt?

 

Tror jeg får ta en liten tlf runde i dag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din har egenvekt i vognkortet på 1775 kg, det høres ihvertfall 50 kg for høyt ut. Virker som det er gjort en feil ved beregning ved import sånn at vekt av fører har blitt med i grunnlaget og så lagt på enda en gang.. Snakk med trafikkstasjonen ut fra at du mener egenvekten har blitt beregnet feil ved import og derfor ønsker bilen "kontrollveid", det er sannsynligvis lettere å ha som utgangspunkt enn å bare påstå at bilen er lettere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eivind, jeg har betalt innførselsavgift på 1850 Kg, det er for høyt, sier ikke ting uten å tenke meg om når det er saklig, derfor jeg var hissig ved registrering og, og ja, derfor kan man og få "kontrollveid" bilen.. Det skal være reservehjul/full tank/ evt verktøyssett, og alt av originalt utstyr i bilen ved veiing.. vekta du får da, pluss førervekt (75Kg) blir avgiftsgrunnlaget!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bekjent har nettopp fått skrevet ned totalvekten på sin Suburban fra 3700 til 3490 kg og da måtte han utrolig nok ha en bekreftelse fra importør hvor de gikk god for dette teknisk. Et stk papir som Bergheim skulle ha 2500kr for...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bekjent har nettopp fått skrevet ned totalvekten på sin Suburban fra 3700 til 3490 kg og da måtte han utrolig nok ha en bekreftelse fra importør hvor de gikk god for dette teknisk. Et stk papir som Bergheim skulle ha 2500kr for...

Her er det vel ikke egenvekt det er snakk om heller tillat totalvekt, høres ut på tallene som at dette blir gjort for å kunne kjøre bilen uten å ha førerkort på lett lastebil. grensen går på 3500kg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.