#1 Skrevet Januar 4, 2007 Hellu.. Har noen styling planer surrende rundt oppi hode om dagen, og da blant annet å sparkle fast den leppa under framfangeren til selve fangern... skal jo seff lakkere "hele" fangeren etterpå, men jeg lurer på..; Leppa er i glassfiber og fangeren er jo i plast... Kan jeg, eller blir det bra, å sparkle sammen disse? eller burde jeg kjøpe en ny leppe i plast i stedet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2007 Hmm.. sparkle fast ?? Du må først lime (sikaflex) også skru den fast slik at den sitter.Sparkle bruker du for å jevne ut linjer.. slik at du ikke skal få en slik "overgang" mellom leppa å fangeren.Min filosofi , minst mulig sparkel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2007 mente jo seff at den skal festes skikkelig først... med lim, skruer, you name it.. også sparkle overgangen for å få en "hel" fanger.. men går det siden det er plast mot glassfiber, eller bør det være plast mot plast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2007 Glassfibersparkel sitter på begge deler, så lenge du gjør plasten godt reint og primer før du har det på. Men... det kommer sikkert til å sprekke opp første gangen du subber nedi asfalten:) For å få det til å holde så bra så mulig ville jeg brukt et 2 komponent lim som blir helt stivt når du limer sammen delene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2007 bruk 2 komponent lim som er laget til slik bruk og få det til å sitte best mulig så bruker du en plast sparkel.. men det vil nok sprekke før eller seinere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2007 Så det vil sprekke uansett? samma om jeg kjøper leppe i plast eller om jeg bruker den i glassfiber, å limer med et skikkelig lim..? hadde jo sett mye bedre ut med leppa å fangeren i en del lissom.... Men samtidig vil det bli fare for noe subbing siden bilen blir skrudd lavt med justerbart til våren...... er jo teit å måtte lakkere opp hele fangeren på nytt igjen etter en måned pga sprekt sparkel.... noen andre tips som kan funke da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2007 kjøp leppe i plast, så kan du sveise den sammen med fangeren, da blir overgangen fin å du trenger ikke alt for mye sparkel:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2007 Nå begynner det komme seg her! hehe.. det er jo en mulighet! hvis jeg kjøper leppe i plast og limer den, pluss at jeg plastsveiser hele skjøten i framkant, og bare tar finishen med sparkel... Det vil vel være ganske holdbart? selv om en touch´er nedi moder jord et par ganger...? Er det noe eget utstyr for plastsveising? eller er det fram med gode gamle lodde bolten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2007 Finnes eget utstyr for plastsveising. Reknar med at gasolin.no har noko utstyr. Ellers er det den gode gamle loddebolten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 5, 2007 Vil tippe det holder til første gang du slår godt nedi Men det er jo verdt et forsøk bare å ha i hodet at det skal tåle en krig så burde det vel holde ei lita stund.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2007 Var innom en kar her i byen og snakka litt om plastsveis. Han sa det var et helvette i dag for det finnes så mange forskjellige plastsorter, og det er ikke bare å sveise det ene til det andre. Men tror uansett dette er den måten du får minst sjanse for sprekk. Plastsveisen kan du pusse ned, så det er ikke sikkert du trenger sparkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 5, 2007 men på den andre siden så har jeg en fanger som har sveiset felere steder, å den har jo mildt sagt satt seg:P sprekker overalt;) men skal du ha ordentlig plastsveise utstur så koster det litt:P de vi har jo jobben koster 3500 å det er uten noe utstyr, da er også selve vifta innebygd i sveiseren, noe som gjør den litt klumpete:P så en med ekstern vifte å sånn vill vel være rimelig dyrt:P men det er vel noe firma som driver med noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 5, 2007 hmmm.... nå blir jeg skeptisk her.... er jo både for og imot... Jeg skal lakkere litt på bilen til våren alikevel, så derfor vurderer jeg å kjøpe inn styling å lakkere det i samme slengen... behøver ikke å gjøre noe med fronten, men det hadde jo helt klart sett bedre ut uten den skjøten til leppa, og framfangeren hadde ikke blitt mindre støken av et lag lakk... Men er jo det at jeg "kan" jo ikke koste på meg modding og lakkering av fangeren fordi jeg får "grei" pris siden jeg lakkerer mer alikevel, hvis jeg må lakkere om på nytt en måned senere lissom... da er det jo bare bortkasta penger, å bedre å ha det som det er...... en kamerat visste om en som drev med litt sånn å skulle høre med han... men det virker jo som at de flest her ikke har trua på at det vil holde...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...