Renovering av AEZ Pharon 8,5x18

Anbefalte innlegg

Har AEZ Pharon felger på S2èn som har fått seg noen merker etter noen fortauskanter osv av den forrige eieren.

Disse felgene er ikke skrudd, men gir utrykk for å være det. De er derfor montert med "liksomskruer". Nå har det seg slik at jeg har lyst til å renovere disse slik at felgene blir 100% igjen. Spørsmålet er da, kan jeg glassblåse felgene, fjerne alle merkene etter kantkjøringen, lakkere opp felgene og montere nye skruer? Eller finnes det en måte å reparere felgene slik at jeg kan beholde den fine polerte kanten ved å reparere på en måte som gjør at jeg slipper å lakkere felgene?

Det virker som om skruene sitter festet med en plastpropp ned i hullet til hver "skrue", og skruene er så og si umulig å få ut.... Så er det mulig å kjøpe slike skruer noe sted?

K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har polert kanten på tilsammen 8 stk AEZ pharon felger.. Ene settet var 9x16 og andre settet var 8,5x18.. Spente dem opp i benk og slipte kanten og høyglanspolerte etterpå.. Ville kanskje ha vurdert det hvis du vil ha litt blanke kanter..? Et par av dem hadde skader etter fortau som jeg slipte bort med pussepapir..

Men er det ekte skruer som sitter der? Kan være at det skal se ut som skruer.. Har aldri prøvd å skrudd på de skruene...

Har noen bilder av de 9x16 hjula jeg hadde på gamle bilen min..

Første bildet er før jeg begynte..

DSC01483.jpg?t=1167941757

DSC01487.jpg?t=1167941589

DSC01485.jpg?t=1167941811

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg må prøve å beholde felgene slik de er slik at jeg får en polert kant. Skruene som sitter der er egentlig "plast-propper" som har ett skruehode på topp. Dårlig forklart......

Da blir det vel å sende felgene til en felgrepratør for å få det gjort skikkelig tenker jeg.....

Takker for svar og de felgene ble meget pene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene ble levert felgservice i Askim, og etter fiksing av kantkjøringsmerker og polering av kant ble dette meget pent!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder før/etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se bildene av felgene over, ganske likt!

Skal få tatt noen bilder av bilen når den nå kommer på veien...

Ellers så er det bare å møte opp på hovedtreffet på Våler i pinsen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.