Pusse ned kanaler og sette på sideskjørtene igjen!?!

Anbefalte innlegg

Klarte jo og skli av veien en liten tur i tidlig i vinter og rev av sideskjørtene, utrolig nok er de hele og med lakk på begge to.. men de rev med seg lakk så kanalen har fått overflate rust.. jeg har nå tenkt og sette sjørtene på igjenn.. hvordan skal jeg da starte? pusse ned flekkene og grinne og lakke ? tectyl?

 

ønsker tips og råd!? : bh :

 

Mvh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen med tips ?

tenkte på og om det var noe jeg kunne kline på som omdannet rusta eller noe slik også, mener jeg har hørte noe om det..

tips tas imot med stor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slip rent med grovrengjører (eller negerkuse på folkemunne) før du har på god grunning, 2 komponent eller syre på sprayboks. Noen strøk lakk før du har på bodysheets. Bodysheets er en tykk understellsmasse du får på sprayboks.

 

Skulle være en ok oppskrift, lykke til. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slip rent med grovrengjører (eller negerkuse på folkemunne) før du har på god grunning, 2 komponent eller syre på sprayboks. Noen strøk lakk før du har på bodysheets. Bodysheets er en tykk understellsmasse du får på sprayboks.

 

Skulle være en ok oppskrift, lykke til. ;)

 

takker, ska se hva jeg får til.. må vente til jeg har verksted over natta da dette sikkert bør tørke litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slip rent med grovrengjører (eller negerkuse på folkemunne) før du har på god grunning...

Litt off topic: Dette vil heretter hete sydhavskuse, ifølge de politisk korrekte : smil :

 

Sørg uansett for at alt er rent og tørt når du holder på. Hvis det er bart metall burde du nok slipe ned og ha på syregrunning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må uansett vente til jeg har verksted ledig..

hadde håpet dt fantes noe "guffe" jeg kunne kaste på som gjorde om rusta eller noe slikt jeg ( mener jeg har hørt noe om det ) oxo bare sette på sideskjørtene mine igjenn.. ingen som ser bak der uansett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må uansett vente til jeg har verksted ledig..

hadde håpet dt fantes noe "guffe" jeg kunne kaste på som gjorde om rusta eller noe slikt jeg ( mener jeg har hørt noe om det ) oxo bare sette på sideskjørtene mine igjenn.. ingen som ser bak der uansett..

 

Kan jo uansett være greit å fjærne alt av rust mens du holder på. Kjipt om kanalen ruster bort etter noen år:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rustomvandler får man tak i på bilxtra ihvertfall. Har brukt noen bokser med dette på volvoene mine;) Man får en hard/glassert overflate og det ruster ikke mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du jukse så bruk i det minste Brunox.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men om jeg pusser ned rustflekkene mine, hva bør jeg legge på oppå det?

vet jeg fikk noen tips over, men enklest mulig.. som sagt i andre tråder så er jeg helt uten penger omtrendt når jeg er uten jobb, men vil ikke dt skal ruste i stykker da.

og helst noe jeg klarer selv : p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.