#1 Skrevet Januar 5, 2007 Hei, bruker ikke møller systemet til service, har fått høre der jeg har hatt bilen et par ganger på service (snapdrive) de ikke kan gjøre motor/ tiptronic diagnose. Spm: - om alt virker som det det skal, er det nødvendig? - er det feks behov å nullstille/ justere parametere som styrer luft, diesel og evt. gear osv med jevne mellomrom, at de kommer litt ut av "posisjon" for det som er ideelt? Ingen feilmeldinger.bruker ikke noe spes mye drivstoff 0,7-1.0 på blandet, mest by. Landvei 0,7 om man kjører rolig. Bilen har gått 160` og selvsagt fått ny tiptronic kasse, det må man jo regne med på dissse bilene... Må få disgnose for xenon lysene også har jeg hørt, da de peker noe ned.... Svar tas imot med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2007 Om bilen går normalt og ingen feillamper lyser ER den jo sannsynligvis i orden. I så tildfelle trengs ingen justeringer/adapsjoner av noe slag. Det eneste er at du kanskje kjører rundt med en feil som ikke gir utslag i endret oppførsel fra motor/girkasse. Så det skader jo ikke å være sikker. Ang. lys må disse grunninnstilles med diagnoseapparat FØR de justeres og adapteres til ny innstilt høyde ETTER justering. Hvis du skal på verksted for å få dette gjort, hadde jeg bedt de om å lese ut feillageret på hele systemet i samme slengen. Tar omtrent 20 min og koster deg vel max 200 kr ekstra om det i det hele tatt koster deg noe. Mao: Jeg hadde gjort det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2007 Må man virkelig regne med å bytte girkasse etter 150000 på disse!?!?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2007 Om du ikke skifter olje på girkassen vær 60t km så må du nok regne med det ja. Er IKKE intervall på oljeskift fra fabrikk på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2007 Må man virkelig regne med å bytte girkasse etter 150000 på disse!?!?!? som det nevnes her, det er ikke satt opp service intervall. Anbafaler å skifte ved hver 60`.Måtte bytte hele kassen ved 148` da det ikke var byttet ojle= dyrt. Om det er 2,5 diesel, har jo mange av disse motorene også fått havari. Kan være en ide med overhalning av motor også. Ikke meningen å skremme men les litt om hva andre skriver ang. disesel2.5 motorene og tiptronic. Jeg skal ikke ha vw eller audi neste gang, for dårlig kvalitetet rett og slett.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2007 Ja, skal ha bilen på service nå, 165000, skal få bytta olje på kassa... Har noe ryki skal dem få høre fra meg! Horribelt å ikke følge anbefalingene fra produsenten av kassa!!! Også er det det med motoren ja, klar over det også... Kommer til å selge bilen nå, for makan til elendig kvalitet skal man lete lenge etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...