#1 Skrevet Januar 6, 2007 Kan den som har peiling på det si meg hva som er negativt/mangler med denne typen kabler. Siden den er så billig.. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-KKL-Vag-Com-Cable-Interface-VW-Audi-VagCom-OBD2_W0QQitemZ330067745084QQihZ014QQcategoryZ43989QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2007 Kan den som har peiling på det si meg hva som er negativt/mangler med denne typen kabler. Siden den er så billig.. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-KKL-Vag-Com-Cable-Interface-VW-Audi-VagCom-OBD2_W0QQitemZ330067745084QQihZ014QQcategoryZ43989QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Nå har ikke jeg erfaring med akkurat den kabelen der, men det er kun en KKL kabel altså en obd2 kabel som støtter grenssnittet VagCom bruker. Kabelen kan derfor kun brukes til de "gamle" versjonene av VagCom det være opp til v 409, dog da bare i shareware versjon frem til du kjøper lisens for å åpne programmet til fullversjon. I tillegg har den ikke støtte for canbus, og justerer ikke baud rate automatisk, hvilket gjør at man kan oppleve kranglete kommunikasjon på enkelte styreenheter. Når det er sagt så er det sikkert en helt grei kabel, bortsett fra at når frakt og fortollingsavgifter tilkommer så var det kanskje ikke så altfor billig allikevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2007 Nå har ikke jeg erfaring med akkurat den kabelen der, men det er kun en KKL kabel altså en obd2 kabel som støtter grenssnittet VagCom bruker. Kabelen kan derfor kun brukes til de "gamle" versjonene av VagCom det være opp til v 409, dog da bare i shareware versjon frem til du kjøper lisens for å åpne programmet til fullversjon. I tillegg har den ikke støtte for canbus, og justerer ikke baud rate automatisk, hvilket gjør at man kan oppleve kranglete kommunikasjon på enkelte styreenheter. Når det er sagt så er det sikkert en helt grei kabel, bortsett fra at når frakt og fortollingsavgifter tilkommer så var det kanskje ikke så altfor billig allikevel. Ok, takk skal du ha.. vel frakten kommer på 14 dollar eller noe slikt og kabelen koster 10+-.. totalprisen vil da bli under 200nok, som er under grensen for fortolling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2007 Hei De få gangene jeg har kjøpt ting på ebay (dyreste ca 1000 kr) så var selger så grei att han krysset ut for "gift" altså gave, så da var det ikke noe toll på den Tror de aller fleste er ok på slikt, det koster vel ikke selger noe tror jeg, men kan vel være skummelt hvis de blir tatt for noe angående tollen, men det tviler jeg på skjer. Hvis du er i tvil på dyre ting, så spør selger på mail, ikke på ebay's spørsmåls forum, men direkte i mailen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2007 Hei De få gangene jeg har kjøpt ting på ebay (dyreste ca 1000 kr) så var selger så grei att han krysset ut for "gift" altså gave, så da var det ikke noe toll på den Tror de aller fleste er ok på slikt, det koster vel ikke selger noe tror jeg, men kan vel være skummelt hvis de blir tatt for noe angående tollen, men det tviler jeg på skjer. Hvis du er i tvil på dyre ting, så spør selger på mail, ikke på ebay's spørsmåls forum, men direkte i mailen. Har handlet endel på ebay selv, jeg har lagt merke til at større firma som selger mye på ebay o.l, vil ikke 'klusse' med tollen, derimot mindre selgere har ikke noe imot det. Det som er så forbanna, er hvor hekta man blir.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2007 jepp prøver å holde meg borte litt jeg men sikler litt på en phatbox til passaten da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2007 Kan den som har peiling på det si meg hva som er negativt/mangler med denne typen kabler. Siden den er så billig.. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/USB-KKL-Vag-Com-Cable-Interface-VW-Audi-VagCom-OBD2_W0QQitemZ330067745084QQihZ014QQcategoryZ43989QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Har tilsvarende kabel selv, betalte jo ikke stort for den så den er forsåvidt verd det lille den koster. Den kan ikke brukes til noen av de "avanserte" fuksjonene som f.eks tdi timeren, dette er igrunnen bare en kabel med "lesetilgang" du får ikke rettet noen feilkoder kun avlest kodene. Grunnen til det er at det ikke er betalt noe for rettighetene til programmet (vag-com) man kan i prinsippet betale 99$ til Ross-tech og få full tilgang til programmet men du kan fremdeles ikke bruke siste versjon av vag-com (max V.409) ei heller kan du ta diagnose på nye biler med Can bus Spar heller penger til en orginal kabel (+3000Nok) og få en kabel som virker med full mulighet for oppgradering av software. Når man har kjøpt orginal kabel ligger lisensen i pluggen og man kan bruke den på hvor mange pc.er man vil. dvs at man kan spleise på en kabel og ha hiddenene på sin egen pc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...