#1 Skrevet Januar 6, 2007 Har en ulyd i dashen. Lyden kommer opp til høyre i førergulvet inne i dashen. Høres ut som en eller annen motor som går. Virker som den går i flere forskjellige hastigheter. Akkurat som en motor til en lazer i en CD-spiller som leter etter lydspor. Koblet opp med VAG-Com idag og fikk følgende Feilmeldingen etter første søket; Address 08: Auto HVAC Part No: 3B1 907 044 B Component: CLIMATRONIC V 1.0.0 Coding: 02000 Shop #: WSC 05314 1 Fault Found: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 35-00 - - Meldingen som kom opp når jeg prøvde "Clear all DTC's"; Address 08: Auto HVAC Part No: 3B1 907 044 B Component: CLIMATRONIC V 1.0.0 Coding: 02000 Shop #: WSC 05314 No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error occurred Lyden er der fortsatt etter at jeg har prøvd å resette feilmeldingen... Noen som har noen glupe forslag?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2007 Spjeldmotor V85 har feil position, den finner ikke sitt null-punkt. Den må antakelig byttes... Har du prøvd og legge inn grunninnstillingen på climatronic`en på nytt? Har nesten samme problem på min 3BG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2007 Prøv å grunninnstille climatronicen først ja, kan være noen kroner og mye banning spart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2007 Var noe slikt jeg fryktet ja!! Hvordan grunninnstiller jeg climatronicen? Med vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2007 Har sjekket verdien på denne V85 idag. I den ene enden er skalverdien 37, går ikke lengre ned en 42 når jeg kjører spjeldet. I den andre enden er skalverdien 217, går oppe i ca. 220-230 når jeg kjører spjeldet. Virker som motoren går fint i begge retninger, men at verdiene ikke stemmer. Hvordan legger jeg inn grunninnstillingene?? Hmm... Takker for svar!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2007 Ingen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2007 Jeg frikk lagt inn grunninnstillingen hos Bj. Rødseth, som er VW/Audi verksted i Molde. Det er sikkert mulig med din VAG-com, men jeg vet ikke hvordan. PS. På min bil hjalp det ikke... Bilen min har vært strømløs en kort periode, og etter det er det 3 spjeld-motorer som ikke er samarbeidsvillige. Må rive ned hele varmeapparatet for å justere event. skifte motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2007 Ok.. Hmm.. Vill tro det er mulig med vag-com ja... Vill teste dette før jeg begynner å demontere...!! hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2007 har samma lyd... nåken som veit kordan en grunn stiller dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 9, 2007 for å grunninnstille klimaen må du ha vag-com. hvis du har det er det ingen sak!! prøvde grunninnstilling på min uten hell! så jeg må nok bite i det sure eplet å bytte motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2007 Du kan prøve å renovere elmotoren. Motorene fra Bosch har utrolig porøst kull i "børstene". Dette legger seg i kollektoren og kortslutter hele motoren. Her er en beskrivelse fra nordicaudi: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...