Nye Xenon pærer, 4300k vs. 6000k

Anbefalte innlegg

Er mulig de orginale xenon pærene begynner å bli litt "oppbrukt" nå, og skal vurdere å kjøpe noen nye. Hva gir egentlig best lys? 4300k eller 6000k?

Har hørt at det skal være 4300k, men er ikke sikker på det. Har hatt xenon kit med 6000k før og syntest huske at dette gav veldig bra lys.

 

Noen her som har byttet fra 4300k til 6000k på orginal xenon før, og som har erfaring med forskjellen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sånn kjempepeiling på xenon, men ettersom jeg har forstått det så er 6000k det som er mest likt dagslys, og er derfor det med best lyseffekt. Over 6000k blir det visst bare blåere, men ikke sterkere. Når jeg kjøper meg xenon blir det 6000k.

Håper det hjelp noe?: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt og lest ut ifra tabeller, er det 4300k som er mest likt dagslys. men er jo ikke sikkert det gir det beste lyset uansett : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mulig de orginale xenon pærene begynner å bli litt "oppbrukt" nå, og skal vurdere å kjøpe noen nye. Hva gir egentlig best lys? 4300k eller 6000k?

Har hørt at det skal være 4300k, men er ikke sikker på det. Har hatt xenon kit med 6000k før og syntest huske at dette gav veldig bra lys.

 

Noen her som har byttet fra 4300k til 6000k på orginal xenon før, og som har erfaring med forskjellen?

 

Har byttet de orginale xenon-pærene på Touranen da den ene tok kvelden. Satte da inn 6000K pærer og synes faktisk at 4300K pærene ga bedre kjørelys i mørket. synes 6000K ble for blå i forhold, men det er min mening sikker andre som synes det motsatte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har liggenes 4500k og 6000k, skal prøve en av hver i kveld så kan jeg prøve å ta bilde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har liggenes 4500k og 6000k, skal prøve en av hver i kveld så kan jeg prøve å ta bilde..

 

Det høres bra ut. Da får vi se hva som blir best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stjal dette fra en anna tråd angående Xenon pærer:

 

main_1708838324582cbd7a7244.jpg

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4300 kelvin gir det besta lyset. Når du har 6000 kelvin så blir det ca 10 % svakare og 8000 kelvin ca 25% svakare:)

 

Men leste i eit blad for noken månedar siden. Philips hadde utvikla ei xenon bluevision pæra som skulle gi enda bedre lys enn orginale xenon lys. Trur den låg på ca 5000 kelvin. Men detta var til bilar med xenon orginalt og ikkje ettermonterings kit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kan jo trekker konklusjoner med hvorfor 4200-4300K er levert som orginal temp? er det for at det er det beste? eller er det det en fikk godkjent?

 

Uansett så har jeg sett litt rundt og det virker som man kan få 6000K med litt variasjoner i farger........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.