#1 Skrevet Januar 7, 2007 Heisann! Noen som kan gi meg en kjapp forklaring på hvordan dette gjøres? Må jeg ha noe spes. verktøy? osv osv. (ps. har gjort dette før,men er litt lenge siden nå) Bilen er en -1992 audi 100 2.3 Quattro avant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2007 Stempelet må både skrus og trykkes inn samtidig, ellers er det vel ganske "rett frem", resten av jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2007 Nemlig, og da blir det vel litt vanskelig og gjøre dette alene: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2007 Ikke hvis du skaffer deg et sånt verktøy som omtalt i denne tråden. Da er det en ganske enkel jobb. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43726&highlight=bremseverkt%F8y Husk å rengjøre flatene der klossen skal ligge an godt for rust og møkk, smør klossens bakside og ender ( der den ligger an mot glideflatene ) med kobberfett eller bremsepasta. Da unngår du at den ruster fast + at det er stille da du bremser. Ingen hyling fra klossene. VIKTIG: Pump bremsepedalen FØR du kjører igjen. Ellers får du en ubehagelig opplevelse ved første bremsing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2007 Ikke hvis du skaffer deg et sånt verktøy som omtalt i denne tråden. Da er det en ganske enkel jobb. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43726&highlight=bremseverkt%F8y Husk å rengjøre flatene der klossen skal ligge an godt for rust og møkk, smør klossens bakside og ender ( der den ligger an mot glideflatene ) med kobberfett eller bremsepasta. Da unngår du at den ruster fast + at det er stille da du bremser. Ingen hyling fra klossene. VIKTIG: Pump bremsepedalen FØR du kjører igjen. Ellers får du en ubehagelig opplevelse ved første bremsing. OK. Thanks: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2007 Unngå hazardiøs bruk av rørtang til å evt skru inn stempelet, da du nesten garantert vil ødelegge gummibelgen som er til beskyttelse av stempelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2007 Hehe!! Dette var mitt første spørsmål til s-car-list@audifans da jeg akkurat hadde fått Nazze!! Verktøyet fra Biltema er verdt hver krone, første gangen brukte jeg en stor nebbtang som var millimeter fra å glippe sånn ca. 1000 ganger på de 3-4 rundene jeg skrudde.. Smør også opp brekkmekanismen, se evt. på nordicaudi for permanent fix på problemet med dårlig brekk.. (=montering av smørenippel) Og husk locktite på boltene som fester caliper til holder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2007 Prøvde meg i kveld, og fant ut at den ene glideren sto bom fast. Endte med at jeg knakk den.. : bh : Er disse med da jeg kjøper ny calippet eller går det an å kjøpe dette løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2007 Disse følger vel ikke med calipper, men følger med calipperholderen ( eller hva den nå egentlig heter ). Så vidt jeg veit skaffer iallefall ikke Møller denne glideren/bolten som løs del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2007 Disse følger vel ikke med calipper, men følger med calipperholderen ( eller hva den nå egentlig heter ). Så vidt jeg veit skaffer iallefall ikke Møller denne glideren/bolten som løs del. Hvor får man kjøpt dette da? (holderen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2007 Forhåpentligvis gode nyheter Du får kjøpt glidebolter i sett på http://www.meca.no Tror de koster rundt 150 - 200 pænger Håper det ordnes, og ikke minst, prøv å rengjør "inni der" som glidepinnene er slik at du slipper trøbbel med dette Tyt inni med kobberpasta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 11, 2007 Ellers har de dem på Mekonomen hvis det passer bedre. Bruker du et syrefritt fett, holder gummibelgene bedre, men de er billige, og bytter du de hver gang du skifter klosser er det 'no problem'.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2007 Borra ut glideren, satt i ny og nå er alt bare perfekt:-) Verktøyet fra biltema ER faktisk verdt hvert øre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2007 Grattis med bremseoverhalingen Like greit å gå på en smell når man først er litt "rusten i husken" med skifting av klosser. Holder helt med i at bremseverktøyet er ikke bare tull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...