#1 Skrevet Januar 7, 2007 Bilen det gjelder er en VW Golf 1 cab 89modelle med 1,6l 72hk motor som om jeg ikke husker feil har motorkode RE. Etter en liten motorvask fikk jeg problemer med å starte bilen. Med hjelp av NAF startet bilen og gikk fint, trodde jeg....... Etter å ha fylt ut noe papirer med NAF-karen skulle jeg kjøre hjem og omtrent med engang begynte olje-lampa og blinke sammt en utrolig irriterende alarm begynte å ule. Stoppet med en gang og peilet oljen som viste seg å være nesten på maks. Startet bilen igjen, men med engang turtallet passerer 2000 o/min så er det på`n igjen. Nå har bilen stått parkert i varm garasje (ca 14 grader) siden kl 19.00 i går kveld. Var nede og prøvde en runde nå, men problemet er der fremdeles. Noen som kan ha en fjerneste ide om hva som kan være galt: klø : Olje og filter ble foresten byttet for ca 2500km. siden. ALLE tips mottat med takk....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2007 Oljepumpen din kan være gåen, så oljetrykket ditt faller. Og det kan kan trigge oljetykksbryteren til og få oljelampa di til og blinke og ule 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2007 Hei jeg hadde samme problemet på en caravelle jeg hadde. det var da etter at jeg byttet ojetrykksbryteren, på den fantes det to brytere og jeg fikk feil bryter første gang..ula som et H.. etter å ha passert 2000.o/m.. dette er jo ikke akuelt her emn det kan jo ha skjedd et el annet med bryteren din iforbindelse med motorvasken..ofte blir slike ledninger dårlige og isolasjonen borte..dette kan skape uønsket kontakt med jord...og utløse varslinga...sjekk opp med møller..om du har en el to brytere (en for tomgang og en for turtall) så kan du få testet en ny bryter..i det minste funnet ut hvilken det er som skaper problemer..Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2007 Sjekk for vann/fuktighet i kontakten til oljetrykksbryteren (sitter en gummihette overkontakten, inni der må det ikke være vann/fuktighet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2007 Er så og si overbevist om at problemet ditt er en av oljetrykksbryterne, da den ene varsler oljetrykk under 2000 omdr og den andre over. Uten å være helt sikker tror jeg problemet er den som sitter nede på oljefilterstussen. Sjekk om ledningene på bryterene sitter på ( kanskje du spylte de av ) eller de har dårlige kabelsko/forbindelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2007 Takk for ALLE tips, men en ekstra stor takk til Bent Owe som hadde rett med at ledningen til den oljetrykkbryterene som er plassert ved filteret hadde falt av. Var ikke mulig å se dette da gummihetten satt på plass som den skulle. Dette forumer er uunværlig for mange av oss som liker å skru, men som ikke har erfaringen enda. Ørjan: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2007 Godt å høre. Morsomt å kunne hjelpe til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...