#1 Skrevet Januar 7, 2007 Jeg kjøpte ett Xenon kit her på forumet til min A4 2003 modell. Og det funker ikke helt som det skal,,det vil si.. Hvis jeg kobler til Xenon (h7) på uten rele så slår det seg på som det skal men etter ca 2-3 sekunder så slår det seg av?? Målte spenningen på til fjernlysa og den var på litt over 14v når motoren er i gang. Prøvde å koble de rett på batteriet og da virka de fin fint , ingen problem og batteriet har en spenning på 12,8v ca uten motoren i gang. Jeg får feilmelding i F.I.S kan det være jeg trenger en motstand da ? Eller ett rele(tviler jo på det siden spenninga er høyrere der enn batteriet og på batteriet funka det fint) Hvis jeg trenger en motstand , hvilken trenger jeg da ? Er denne brukende ? ---> http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?products_id=516&osCsid=6cf76f61291257f53f6fc59fb96f404f Eller går det an å koble ut ett eller annet med vag com ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2007 ingen? jeg kjøper iallefall 2 motstander jeg så får eg se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2007 hei du trenger to releer for å få dette til å virke monterte på en lignende bil her om dagen, da virka det fint. men glemte å skjekke om det ble noe feilmeldinger. dette er den eneste bilen jeg har vært borti dette på. tror ikke motstanden vil hjelpe deg noe men hvis du får noe effekt så gi tilbakemelding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2007 har liten tro på rele da det er nok strøm så jeg prøver med motstand først så får jeg se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2007 Synes det er litt rart at du får opp feilmelding på de Øyvind,monterte på en kamerat sin 03mod A4 1.8TQ uten noe feilmeldinger eller tull med lysene,men når han setter i diodeparklys får han samme greiene som du får,tenner/blinker i noen sec så dør de ut. Er så forskjell i fra bil til bil dette at det er helt skummelt.. Må nok ha motstander på 20-25w tenker jeg,tror det holder med det så de lurer Autocheck til og tro at du bruker 55w pr side. Prøv det før du kjøper relesett,siden du har ca 14V i kontaktene til pærene har jeg liten tro på at det hjelper med relesett i fra batteriet,spenningen blir vell noe mer stabil da men.. Hadde det samme problemet med mine Dybvik sett,når jeg startet bilen og hadde på kjørelys blunket og slukket de.Men med en gang jeg satt bryteren i "Normal" posisjon ble det helt bra,fikk beskjed om at bilen kun gir 9V med kjørelys og 12V i "Normal" modus,men siden du har 14V er det ikke det som er problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2007 Testa og noen dioder fra Dioder no og de blinka i ett sett pga autocheck en. Men jeg gidder ikke å montere noe motstand på parklysa der får det holde med noen orginale pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2007 Jeg har testmontert Dybvik sitt JSM xenon kit (som jeg kjøpte for 1-2 år siden) i min 2004 Audi A4. Pæra tente, men autocheck reagerte, og koblet ut lampa etter ca 2 sek. Grunnen er at xenonkitet ikke oppfører seg som en vanlig halogenpære. Jeg koblet også på et tangamperemeter for å se hvor mye strøm som gikk. Xenonkitet dro 8A til å begynne med og etter flere sekunder (når xenonpæra er varm) så stabiliserte den seg på ca 3,8A. 8A er ca 100W og da er det ikke så rart elektronikken reagerer. Å koble på en motstand vil ikke hjelpe her.. Når det gjelder parklys (som vanligvis er på 5W) så er det tilstrekkelig med en 200 ohms motstand i parallell for å lure autocheck - da vil det gå ca 1W i motstanden, kjøp en 200 ohm - 5W utgave så blir den ikke så veldig varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2007 og da hjelper det med rele ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2007 Nja, med et rele så vil xenonkitet trekke strøm rett fra batteriet. Problemet blir da at det kun er styrestrømmen for releet som trekkes der hvor autocheck forventer 55W Halogen. Da må en kanskje sette en effektmotstand i parallell med releet for å få riktig motstand. Å kjøre 20-25W eller mer i en motstand er ikke ideelt - varmen må jo bort et sted. Det kan godt hende det ikke skal så mye til for å lure autochecken, kan jo være at den godtar 5-10W også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2007 Jaja får prøve med motstander først blir viss mye dill dall dette her off. Husker ikke hvordan reler kobles lengre hehe , samme måte som extralys? Hvilken ledning til hvilket tall på releet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 11, 2007 Oppdatering.. Det hjalp med rele men motstanden gjorde ingenting , fremdels feil i F I S og det kan jeg ikke leve med.. så settet ble solgt til en kamerat som har en passat 2003 og der virka det fint uten rele og uten motstanden... lucky bastard.. Er ikke mulig å disable dette lys sjekk greiene i vagcom da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...