dårlig kasse på TT quattro

Anbefalte innlegg

en kammerat av meg har en 180hk audi TT quattro. husker ikke årsmodellen men, den har ivertfall gått 50000km. er ikke trimma, og ganske rolig kjørt

 

problemet er fra 2->3 gir som det har "skrapet" ved giring. i begynnelsen var det kun om han hadde dratt lenger enn 4000rpm på 2.gir, men nå kommer det oftere og oftere, også om han girer forsiktig... dette er jo typisk for slitte synkringer.

 

men på 50.000km a?? flere som har vært borti dette? er kassene så dårlige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått dette på 90'n min.. Men den har gått 298.000 :P Så skulle vel mene det burde holde litt lengre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.... har klart å knekke 2 kasser på dette jeg og.... går an å kjøre med en stund...men etter hvert går hele giret at skogen...men da er det bare skru;)

 

men tilbake til saken... noen som har vært borti dette på TT el a3? de har vel samme drivværk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om TT og A3 har samme kasse, men TT sin er konstruert for å tåle 350Nm. Jeg hadde A3 tidligere og etter ca 5o ooo km begynte giret å hoppe ut av revers når jeg rygget, dette ble bare verre og verre. Rep. kom på ca 5000,- Dette var en -97mod u/quattro. Jeg har ikke hørt om andre som har klart å "knekke" girkassen, hverken her eller i UK, ikke engang med chip. Derimot har jeg hørt om flere med motorras.:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er nå løst... han hadde den inne på vag, de mente det kunne komme av dårlig girolje.. bytta denne og alt bra!

 

så om flere har samme problem, er jo dette en grei ting å prøve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er nå løst... han hadde den inne på vag, de mente det kunne komme av dårlig girolje.. bytta denne og alt bra!

 

så om flere har samme problem, er jo dette en grei ting å prøve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom han jo rimelig ut av det........ Heldigvis for han og lommeboka :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom han jo rimelig ut av det........ Heldigvis for han og lommeboka :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel noen 020 girkasser som VAG nekter skyld på som har rast helt pga pinneboltene(?) løsner.

 

Leste om det i The Golf, og spesielt Golf 4 1.6 er/var utsatt.

Løsningen var å handle tre ringskive clips hos en modellbil forhandler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel noen 020 girkasser som VAG nekter skyld på som har rast helt pga pinneboltene(?) løsner.

 

Leste om det i The Golf, og spesielt Golf 4 1.6 er/var utsatt.

Løsningen var å handle tre ringskive clips hos en modellbil forhandler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

girkassa på A3'n jeg hadde ble plutselig umulig å få ut av revers noenganger, litt senere begynte den å bråke + at det lå en fin svart dam under bilen...

 

viste seg at en pinne elns hadde løsnet å skrapte hull i girkassa..

fikk byttet på garanti(heldigvis) 32000 ca hadde det kostet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

girkassa på A3'n jeg hadde ble plutselig umulig å få ut av revers noenganger, litt senere begynte den å bråke + at det lå en fin svart dam under bilen...

 

viste seg at en pinne elns hadde løsnet å skrapte hull i girkassa..

fikk byttet på garanti(heldigvis) 32000 ca hadde det kostet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.