Anbefalte innlegg

Driver å vurderer en S4 AAN, med div småplukk. Blant annet varseler autocheck om oljen, selv om der er trykk og fullt på peilepinnen. Hvilken føler er det som har tatt kveld? Mye arbeid å bytte? Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er antageligvis oljetrykksbryteren som tuller. Denne er enkel å bytte men ta det i forbindelse med oljeskift hvis ikke kan det blir veldig grisete.

Hvis denne er lik som på 7A kan du få en billig av meg som du kan prøve da.

Vet forresten av hvis man har instrument med autocheck uten å ha autocheck ledningsnett varsler den om lavt oljetrykk men hvis tilleggsinstrumentet i midtkonsoll varsler alltid max oljetrykk selv om motor ikke går har du enten def. bryter eller ledningsbrudd.

Mvh EMil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Står den montert på oljefilterhuset da? Hvis det ikke er mer enn disse småtingene med bilen, skal jeg kjøpe den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er montert på blokka under innsug, og over termostat vel? ivertfall rett under toppen på vestre side av motor (venstre side av kjøreretning..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Men da skal det ikke være det værste arbeidet, takker for svar! Blir vel mer når man overtar bilen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter den ikke på oljepumpa ved nedre reimhjul da : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke den jeg byttet ivertfall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens om ikke jeg husker at nivåføleren også kan gi lys ved for mye olje også, så sjekk det også. Hadde det på en S4 (-92).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.