#1 Skrevet Januar 8, 2007 Har dei siste tiden synst RS2'en er mykje tregare til å få ladetrykk enn før. Hadde før fult trykk (1.8bar) på 3.5oorpm på høge gir. Må nå opp i 4.5oo rpm før den kommer opp i samme trykket. Bygger seg opp til 0.3-4bar som normalt, derfra og oppover stiger trykket utruleg seint. På låge gir, så får eg ikkje fullt ladetrykk før eg må gire til neste. Forslag til grunner til dette? Har trykktesta systemet ved 0,5 bar byrjer o-ringer på dysene og lekker (ny bestilt), men det skulle ikkje vere stor nok lekasje til å forårsake dette vell? Forslag mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2007 Kan det være resirk ventilen din som fusker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2007 Kan det være resirk ventilen din som fusker? Mulig? Er ein forge sak trur eg. Prøve å bytte til ein annen eg har liggende Andre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2007 Prøv en ny N75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2007 Prøv en ny N75 Fornuftige forslag her, jeg ville sjekket resirken din først.. har samme problem på min bil en DV som ikke henger helt med i timen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2007 Eg hadde lignande problem på a3 n i starten, da hadde staget på wg forlenga seg... Du har ikkje komme borti dette når du har skrudd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2007 Eg hadde lignande problem på a3 n i starten, da hadde staget på wg forlenga seg... Du har ikkje komme borti dette når du har skrudd? Ikke så mange slike stag på et RS2-oppsett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2007 Lekkasje i trykkrør, ut fra IC, "belgen" ved spjeldet, i verste fall slitt turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2007 Ikke så mange slike stag på et RS2-oppsett? Går litt fort her, er jo ekstern wg der... Gløym det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2007 Skal prøve med annen Dump-ventil i morgen. Usikker på om eg har tilgang til fleire N75. Hjelper det å "rense/smørre" disse, som eit midlertidig forsøk? Har som sagt trykktesta systemet, med opp til 0.5bar. Da var det kun o-ringer rundt dyser som lek. Skal ta ein ny trykktest med høgare trykk når eg får byttet o-ringer. Håper eg får dei i morgen. Kan ein liten forskyving av kamtider forårsake dette? Oppdaga at det var ein litt slark i kilen til kamhjulet når eg monterte sammen sist. Mulig dette kan ha glippa, men er da ikkje snakk om mange gradene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2007 Jeg hadde lignende problem en gang. Da var katalysatoren gått tett. Vet ikke om du har kat på denne da,men kan jo være en mulighet vist det andre som er nevt ikke er årsaken. Mvh Audun 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2007 Har det samme på urquattroen min nå, der er det ei rift i slangen fra IC til turbo. Måtte kjøre på med ganske høyt trykk før jeg hørte hvor det var lekkasje. Hadde før 1 bar ved ca 3200 o/min, nå 4500...dette er 10v da, men det er mulig det kan være det samme. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 9, 2007 Skal prøve med annen Dump-ventil i morgen.Usikker på om eg har tilgang til fleire N75. Hjelper det å "rense/smørre" disse, som eit midlertidig forsøk? Har som sagt trykktesta systemet, med opp til 0.5bar. Da var det kun o-ringer rundt dyser som lek. Skal ta ein ny trykktest med høgare trykk når eg får byttet o-ringer. Håper eg får dei i morgen. Kan ein liten forskyving av kamtider forårsake dette? Oppdaga at det var ein litt slark i kilen til kamhjulet når eg monterte sammen sist. Mulig dette kan ha glippa, men er da ikkje snakk om mange gradene. Den tanken slo meg også. Evt. tannreim som har hoppet over ei tann. Vil jo få feil tenning av det. Verdt å sjekke før et motorhavari! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 9, 2007 Den tanken slo meg også. Evt. tannreim som har hoppet over ei tann. Vil jo få feil tenning av det. Verdt å sjekke før et motorhavari! Reima har ikkje hoppet. Har sjekka reisteret. Alt ser fint ut. Men for å sjekke om kam-drevet har glippa må eg evt. av med toppdeksel, og sjekke mot timingsmerker på kammene. Dette vil ikkje gi feil tenning, kun feil ventiltider... Men mulig det er nok til å miste trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 9, 2007 Da var diagnosen tatt, og feilen rettet:) Var så enkelt som leksje på overgangen mellom cooler og rør opp til innsug. Var glidd litt til sides, akuratt nok til at det lek, men ikkje nok til at bilen fusket. Byttet også o-ringene på dysene. dette hjalp nada. Lekker som F** alt ved 0,3bar. Er dyseinsatsene koniske?, slik at dei kan skrues lengre ut for å få det tettere? Tenkte ikkje på å sjå etter dette før ETTER eg hadde montert igjen... Takk for alle tips så langt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...