#1 Skrevet Juni 23, 2004 Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med koblingsskjema over tenningslåsen og instrumentene i dash'en. Skal koble inn turbo-timer, og skal koble følgende ledninger: - Konstant strøm - Jording - ACC - ON - Bryter, håndbrekk - Speedometer signal Speedo'n får vel signal fra Hall giveren på kassa, noen som vet åssen jeg kan finne igjen denne bak på instrumentpanelet? Håndbrekket er forsåvidt greit, likeså med konstant + og jord, men lurer litt på ACC og ON ON er vel det trinnet som ladelampe, varsellampe for brekk osv kommer på?!? Står to forskjellige metoder, en for biler med en ON ledning på tenningslåsen, og en for biler med to. Blei sikkert litt kronglete dette, men håper noen kan hjelpe. Turbo-timeren er forøvrig av merket Greddy. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2004 Her finner du koblingsskjema... http://www.s2central.net/main_frame.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2004 Her finner du koblingsskjema... http://www.s2central.net/main_frame.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2004 Takker for svar.. Får håpe jeg kan få noe fornuftig ut av de sidene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2004 Takker for svar.. Får håpe jeg kan få noe fornuftig ut av de sidene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 25, 2004 Si fra hvis du får det til å virke da. Har montert slik i min,men virker som den ikke klarer å holde inne strømmen som går over tenninga.Spørs om jeg får montere ett rele... Alle funksjonene på den virker,unntatt timeren når jeg skrur av tenninga.Er ikke rele på kl.15 på bilen,men det har kanskje pling-plong-biler,som denne sikkert er laget for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2004 Si fra hvis du får det til å virke da. Har montert slik i min,men virker som den ikke klarer å holde inne strømmen som går over tenninga.Spørs om jeg får montere ett rele... Alle funksjonene på den virker,unntatt timeren når jeg skrur av tenninga.Er ikke rele på kl.15 på bilen,men det har kanskje pling-plong-biler,som denne sikkert er laget for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2004 Du er sikker på at den du har koblet over tenninga ikke skal kobles konstant +12V? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 25, 2004 Du er sikker på at den du har koblet over tenninga ikke skal kobles konstant +12V? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 25, 2004 Opprinnelig postet av Thorbjørn Aspehaug Si fra hvis du får det til å virke da. Har montert slik i min,men virker som den ikke klarer å holde inne strømmen som går over tenninga.Spørs om jeg får montere ett rele... Alle funksjonene på den virker,unntatt timeren når jeg skrur av tenninga.Er ikke rele på kl.15 på bilen,men det har kanskje pling-plong-biler,som denne sikkert er laget for? Hvor har du koblet ledningen for hastighetssensor da? Prøver å finne ut av det i morgen, da er det bedre tid.. Kunne du gitt meg et tips om åssen farger du har koblet de forskjellige ledningene inn på? Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 25, 2004 Opprinnelig postet av Thorbjørn Aspehaug Si fra hvis du får det til å virke da. Har montert slik i min,men virker som den ikke klarer å holde inne strømmen som går over tenninga.Spørs om jeg får montere ett rele... Alle funksjonene på den virker,unntatt timeren når jeg skrur av tenninga.Er ikke rele på kl.15 på bilen,men det har kanskje pling-plong-biler,som denne sikkert er laget for? Hvor har du koblet ledningen for hastighetssensor da? Prøver å finne ut av det i morgen, da er det bedre tid.. Kunne du gitt meg et tips om åssen farger du har koblet de forskjellige ledningene inn på? Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 25, 2004 Her har du en bruksanvisning til passat/A4 Tenniningen burde vel være omtrent det samme. Disse trenger du for å få den til å virke: Konstant strøm - Jording - ACC - ON Disse trenger du ikke Hvis du ikke vil ha den på håndbrekket kolbler du den bare til jord. - Bryter, håndbrekk - Speedometer signal Har du sentrallås på du mekke litt der og, ellers så vil ikke sentrallåsen virke før timeren har stoppet. Turbotimer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 25, 2004 Her har du en bruksanvisning til passat/A4 Tenniningen burde vel være omtrent det samme. Disse trenger du for å få den til å virke: Konstant strøm - Jording - ACC - ON Disse trenger du ikke Hvis du ikke vil ha den på håndbrekket kolbler du den bare til jord. - Bryter, håndbrekk - Speedometer signal Har du sentrallås på du mekke litt der og, ellers så vil ikke sentrallåsen virke før timeren har stoppet. Turbotimer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 28, 2004 Nå har jeg gitt helt opp.. har målt og surra på på tenningslåsen og prøvd å finne de riktige ledningene.. Har disse: To røde: konstant 12v En rød: som får 12v da jeg legger inn starteren. To svarte og gule: ACC, da de kommer på på første trinnet? Svart: Får 12v på andre trinnet Pluss noen tynnere ledninger som har konstant 12v Noen med noen gode råd og tips..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 28, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Nå har jeg gitt helt opp.. har målt og surra på på tenningslåsen og prøvd å finne de riktige ledningene.. Har disse: To røde: konstant 12v En rød: som får 12v da jeg legger inn starteren. To svarte og gule: ACC, da de kommer på på første trinnet? Svart: Får 12v på andre trinnet Pluss noen tynnere ledninger som har konstant 12v Noen med noen gode råd og tips..? Gjør slik: Svart: Får 12v på andre trinnet. Denne kobler du til den grønne på turbotimeren To røde: konstant 12v. En av disse kobler du til den røde på turbotimeren. Den svarte jording på turbotimeren kobler du selvsakt til jord i bilen Ledningen til håndbrekket kobler du bare til jord hvis du ikke vil bruke denne funksjonen(min er kobelet til jord) Nå skal turbotimeren din virke. Er du nede i byen en dag kan jeg sikkert hjelpe deg med å montere den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 29, 2004 Og hvordan gikk det....?Får vel se på min en dag jeg også,men mener det skal være koblet slik som beskrevet her: klø : Har koblings-skjema hvis du ikke finner signal til speedo'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 29, 2004 Opprinnelig postet av Christian Johnsen Gjør slik: Svart: Får 12v på andre trinnet. Denne kobler du til den grønne på turbotimeren To røde: konstant 12v. En av disse kobler du til den røde på turbotimeren. Den svarte jording på turbotimeren kobler du selvsakt til jord i bilen Ledningen til håndbrekket kobler du bare til jord hvis du ikke vil bruke denne funksjonen(min er kobelet til jord) Nå skal turbotimeren din virke. Er du nede i byen en dag kan jeg sikkert hjelpe deg med å montere den. Hva med den blå ledningen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 29, 2004 Opprinnelig postet av Thorbjørn Aspehaug Og hvordan gikk det....?Får vel se på min en dag jeg også,men mener det skal være koblet slik som beskrevet her: klø : Har koblings-skjema hvis du ikke finner signal til speedo'n Har ikke funnet signal til speedo'n, så hvis du vet hvor det er hen, hadde det vært fint Har prøvd denne metoden som Christian nevner, hadde dog den blå ledningen også koblet til, på ACC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 29, 2004 Skal sende til deg i kveld.Driver og pusser opp nyinnkjøpt hus,så jeg har veldig liten tid til overs for tiden.Har ikke koblings-skjemaene her på jobb. Har kanskje en annen type enn du har? Min heter Greddy full auto turbo timer. Kjøpte den med Crazy Tuning. Ligger koblingskjema og brukermanual til den på nettsidene deres http://www.crazytuning.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 29, 2004 Er samme som jeg har dette..får stikke inn på siden deres å kikke litt..du har ikke tilfeldigvis linken til siden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 29, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Hva med den blå ledningen da? Denne blå ledningen skal du ikke bruke...kun de som jeg nevnte i posten før så skal den virke. Den skal virke selv uten spedo signal. Spedo signal er vel bare for å regne ut hvor lenge den skal gå etter du slår den av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 29, 2004 oki..får gjøre et siste forsøk da.. Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 29, 2004 Thorbjørn: Kom gjerne med de koblingskjema'ene du har. Trenger all hjelp jeg kan få.. hehe.. har ikke så god tolmodighet når det gjelder prøving og feiling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 29, 2004 Har du ikke fått den til å virke på måten jeg sa? Er du sikker på den virker i det hele tatt Du kan jo bare koblet den rett på batteriet så ser du fort det Det er litt rart hvis du ikke får den til å virke på måten jeg har skrevet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 29, 2004 Har ikke fått prøvd enda.. Den slår seg på og alt det der, men den holder ikke motoren igang når jeg skrur av tenninga.. Mener jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner ser du, men skal prøve en siste gang.. Er det den typen som Thorbjørn la ut bilde av du har? Kjøpt hos Crazy Tuning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...