Bremser Audi 100 tq sport vs 200 20V

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hva som er forskjellen på bremsene 100tq sport og 200 20v.

Jeg har ikke ventilerte bremser på min sport, så bak er det 245mm skiver, mens det på 200 20V er ventilerte 269 mm mener jeg??

 

(Har 269 mm skiver bak på min andre Audi 100 Q Avant med forsterket understell og nivåregulering så der er det likt 200 20v.)

 

Er det noen som kan si hva for bremser sitter foran på 200 20V? Er fjærbein likt på 200 20V og 100 sport?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200 20v har 310mm ventilerte skiver foran, med kalipere som griper fra innsiden og ut, og ikke utsiden og inn (de såkalte UFO-bremsene). 100 tq sport har 276x25mm ventilerte skiver foran med tostemplede kalipere.

200 20v har egne fjærbein pga ufo-bremsene, disse går ikke omhverandre med 100'en bremsemessig. I tillegg er det 19mm opphengskule på 200 20v-bærearma kontra 18mm på alle andre 100/200, så skal du sette på 200 20v-bremser på en 100 må du bytte bremser, fjærbein og bærearmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Så foran er det forskjell på bremser bærearm og fjærbein. Da må jeg no bruke 200 20V foran når jeg skal prøve å få det godkjent.

 

Kunne tenkt meg noe annet enn UFO bremsene når jeg skal skifte bremser. Er det mulig å få godkjent andre bremser på en 200 20V ???(f eks RS2 bremser.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å slippe ufo kan du bruke S4 V8 eller S6 fjærbein med bremser. Disse er bolt on. Det burde vel kanskje la seg godkjenne, mange som kjører med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kanskje lurt å vente med oppgradering av bremsene til etter godkjenning. Må vel ha TUV papirer for å få godkjent S6 fjærbein og bremser??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette reagerer ikke et rimelig oppegående verksted på i det hele tatt. Dette er jo strengt tatt bedre, eller i det minste like bra som UFO'ene, og jobben som gjøres er det ingen som spør om så lenge bremsekraften er jevn, slangene er hele og skivene over minstemål og har jevn sliteflate. Må vel bare være en og annen småkonge på et biltilsyn som kan greie å henge seg opp i en sånn detalj? Tviler uansett på at han kommer særlig langt, all den tid det er marginale forskjeller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kanskje gå, men det er jeg som sitter med problemet hvis Biltilsynet sier at det er ok forutsatt at jeg kan dokumentere at bremsene er like gode eller bedre enn orginalt.

Er nok en fordel å benytte orginale bremser i første omgang, for så å ta godkjenning av bremsene i en ny omgang.

 

Jeg skal først prøve å godkjenne en Audi 100 med 3B motor, så får senkesett bedre bremser komme etterpå. (Planlegger å bruke en 200 20V delebil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kanskje gå, men det er jeg som sitter med problemet hvis Biltilsynet sier at det er ok forutsatt at jeg kan dokumentere at bremsene er like gode eller bedre enn orginalt.

Er nok en fordel å benytte orginale bremser i første omgang, for så å ta godkjenning av bremsene i en ny omgang.

 

Jeg skal først prøve å godkjenne en Audi 100 med 3B motor, så får senkesett bedre bremser komme etterpå. (Planlegger å bruke en 200 20V delebil)

kan være lurt å snakke med biltilsynet før du gjør noe som helst.. de blir ofte mer medgjørlige hvis de vet hva de har i vente;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å slippe ufo kan du bruke S4 V8 eller S6 fjærbein med bremser. Disse er bolt on. Det burde vel kanskje la seg godkjenne, mange som kjører med det.

 

S4 fra 94 og oppover :) 2.2T eller V8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.