#1 Skrevet Januar 9, 2007 Noen her på forumet som driver med sliping av nøkler? Eller vet om noen eller butikk som sliper ny type nøkkkel til passat 98 mod (som har spor i selve nøkkelen, og ikke tagger) Ikke tenkt på problemet med startsperre, da dette er i boks) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2007 Må ikke de bestilles hos Møller ut ifra chassisnummer/låsnummer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2007 Ikke dersom man klarer å få kodet startsperren på egen hånd, men utstyret for å slipe sånne nøkler er litt spesielt. Ikke så mange som har det, men siden relativt mange biler har sånne nøkler nå er det alternativer til Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2007 Selve startsperren kan fysisk flyttes fra den en nøkkelen til den andre var ett frima i drammen som kunne slipe, de tok 275 pr nøkkel! Utstyret er noe spes, nøler med vanlige tagger kan jeg få slipt selv på jobben, men nyere nøkkel har spor frest ned i siden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2007 Mister Minit har vel butikker flere steder i landet, jeg fikk slipt nøkler hos Mister Minit på kjøpesenteret CitySyd i Trondheim, De hadde dog ikke emner for de nøklene som sitter på type fjernbetjent sentrallås men bare vanlige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2007 Har emne også jeg Men er ikke vanlig type sliping, så trenger noen med utstyr til og slipe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2007 Du har nøkkelemne, Mister Minit, og sikkert mange andre som driver seriøst med sliping av nøkler har fresemaskin som freser ut sporene i disse nøklene. Bare fresinga kosta kr.100,- pr. nøkkel hos Mr.Minit, jeg fikk slipt til min passat her om dagen og nøklene passer uten problemer. Det brukes jo samme type sliping på Opel helt tilbake til 1982 om ikke tidligere selv om de ikke er klin like. Tips: Se på Gule sider under "nøkkelsliping" "låsesmed" o.l. og finn noen i nærheten der du bor, ring dem så vet de meget sannsynlig hvor du kan få det gjort om de ikke har slikt utstyr selv. Det er jo bare en nøkkel så det er vel også mulig å sende den til noen å få den slipt om ikke annet er å oppdrive, Mister Minit på CitySyd "Rosten i Trondheim" har i alle fall utstyr til dette, . OBS!OBS!OBS! Om du skal sende for å få slipt så husk nå endelig på å sende med nøkkelen de skal slipe etter. du har da vel sikkert en reservenøkel? Men!!!!!!! Om du driver å bygger om fra vanlig nøkkel til fjernkontrollnøkkel (sprettnøkkel) så har du en annen mulighet. Jeg regner nesten med at du flytter over startsperre-sensoren fra gamlenøkkelen til den nye? da har du jo ikke mulighet til å bruke gamlenøkkelen uansett? På de nye "sprettnøklene" så går det an å ta av selve nøkkelbladet,(kun den fremste biten) det er tredd inn i et firkanta hull i festet på nøkkelen og satt fast med en bitteliten skrue på hver side eller en gjennomgående splint. Hvis du har en finmekaniker i nærheten eller er det selv så modifiserer dere lett din gamle nøkkel slik at det gamle nøkkelbladet får samme innfesting som det som sitter på den nye nøkkelen, da slipper du å slipe ny. Ta av bladet som sitter på fjernkontrollen og ikke er slipt, se på innfestinga så ser du hvordan du må slipe bort nøkkelhodet på gamlenøkkelen og tilpasse den for at den skal passe i fjernkontrollen. Husk at selve bladet på gamlenøkkelen går et stykke opp i hodet så lengden skal holde. Vær forsiktig når du sliper så går dette meget godt, bruk gjerne fil i stedenfor slipemaskin så har du bedre kontroll. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2007 Erlend, har du mulighet til og levere inn n;kkel til sliping for meg, hvis jeg sender deg min n;kkel nr. 2 begge emnene og penger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 11, 2007 Tja. si det? Jeg er ikke der så veldig ofte men utover det så skulle vel det gå bra om du ikke har så veldig stress med det? Jeg får jo ikke prøvd nøklene i låsen etter sliping da men det pleier jo ikke å være noe problem. Ta kontakt på erlendhammern@yahoo.no så ordner vi det sikkert på et vis. Mvh Erlend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...