Spylerdyser med "spray" istedetfor stråle?

Anbefalte innlegg

Mange nyere VAG-biler har spylerdyser som "sprayer" spylevæske over ruta istedetfor de enkeltstrålene som eldre biler har. Finnes det noen bil som har dysene i panseret, men spray istedetfor stråle? Er møkkalei tette spylerdyser på bilen min og vil gjerne ha denne typen om jeg først skal bytte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, dette har jeg selv utallige ganger tenkt jeg skulle spørre om, men glemt det.. så, BUMP! :D

Og et tilleggsspørsmål, må man ha en annen pumpe enn den originale om man skal bygge om fra stråle til spray?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, dette har jeg selv utallige ganger tenkt jeg skulle spørre om, men glemt det.. så, BUMP! :D

Og et tilleggsspørsmål, må man ha en annen pumpe enn den originale om man skal bygge om fra stråle til spray?

 

Er nok bare dysa som er litt anderledes... :) Jeg vil å ha sånne..De jævla strålene er jo umulig å justerE:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bare dysa som er litt anderledes... :) Jeg vil å ha sånne..De jævla strålene er jo umulig å justerE:P

Meld meg på dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også ute etter noe slikt...og gjerne noen som er beregnet for montering på undersiden av panseret hvis det finnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også ute etter noe slikt...og gjerne noen som er beregnet for montering på undersiden av panseret hvis det finnes.

 

Hvis dere kjøper orginale spylerdyser til golf 4 så er dette dyser som er laget for å sitte under panseret å gir den sprayene effekten dere er ute etter;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å prøve på noe sånt om det ikke finnes noen som sitter oppå panseret, men er ikke sikker på om det er plass innunder kanten på panseret på C4-bilene. På type 44 er jeg ganske sikker på at det går fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saab 9-5 av gamletypen har slike oppå panseret. 3 stk faktisk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som gir en dusj og ikke en enkelt stråle pr. dysehull? En kamerat har en 2002-modell 9-5, den har såvidt jeg husker enkeltstråler fra dysene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. trodde de ga en dusj alle sammen på den bilen, men er neimen ikke helt sikker.. Naboen hadde en av de første 9-5 ene.. synst å huske det var dusj på dysene der.. kansje det var modellen før kompisen din sin bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var facelift på de bilene i 2002, så hans er etter facelift.. Jeg skal ihvertfall undersøke saken litt nærmere, takk for tipset! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peugeot Expert som jeg kjører daglig (nattlig) på jobben har slike spray-dyser, og det er den værste dritten som noen sinne er oppfunnet! Problemet er at med en slik spray er at det blir ikke noen kraft i strålene, så allerede ved 50 kmt så greier ikke spylerdysene å spyle hele frontruten, bare den nedre halvdelen av ruta. Strålene har mere kraft, og rekker høyere opp selv i litt hastighet. Resultatet av dette er at hvis man kjører fortere enn 50 så må man spyle unaturlig mye, kjører man i f.eks. 80-90 på motorveien er det ikke unormalt å spyle i opptil 10 sekunder i denne bilen for i det hele tatt å få vasket hele frontruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det funke mye dårligere, for moder'n har en Golf 4 som har sånne, og de funker fint opp i hastigheter godt over det som er tillatt noe sted i Norge.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel heller pumpa som er problemet?

i golfen min så holder med et par-tre sekunder på brytern for å vaske ruta..på motorvei i 90kmt altså..

 

edit: se der ja. jeg var litt treg i skrivern =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg tenkt på selv også. Vår Mercedes ML har spray-dyser som er montert på panseret, og elektrisk oppvarmet. Dette fungerer utmerket. Min erfaring er at slike dyser også er mer sparsom på forbruket fordi spylevæsken fordeles bedre.

 

Vi hadde tidligere en Chevrolet Surburban silverado, den hadde også slike dyser.

Det samme med siste tilvekst i bilparken, en Jeep Commander Limited, samme dysene som ML'en regner jeg med.

 

Uansett, slikt finnes garantert å få kjøpt på nettet en eller annen plass. Rop ut den som finner det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man ha spylerdyser som fungerer absolutt utmerket, kjøp de som sitter på Volvo s40 nyeste modell, min far har denne bilen så snakker av erfaring.

 

De er helt suverene, de sprayer hele ruta i hastigheter ihvertfall godt over 100km/t

Også uten å spraye ned hele bilen når den stå stille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo har sånne dyser som er montert som på Audi ihvertfall.. Vi har en V70 med sprayende dyser som er helt like de vanlige sprute-dysene som sitter på min S2.. Festes på samme måte også faktisk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

De i den første linken linker veldig på de som sitter på nye S40 ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema selger faktisk volvo dyser med ca. den funsksjonen du er ute etter.. ellers så har også min Passat 3B spray dyser...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peugeot Expert som jeg kjører daglig (nattlig) på jobben har slike spray-dyser, og det er den værste dritten som noen sinne er oppfunnet! Problemet er at med en slik spray er at det blir ikke noen kraft i strålene, så allerede ved 50 kmt så greier ikke spylerdysene å spyle hele frontruten, bare den nedre halvdelen av ruta. Strålene har mere kraft, og rekker høyere opp selv i litt hastighet. Resultatet av dette er at hvis man kjører fortere enn 50 så må man spyle unaturlig mye, kjører man i f.eks. 80-90 på motorveien er det ikke unormalt å spyle i opptil 10 sekunder i denne bilen for i det hele tatt å få vasket hele frontruta.

 

Det er nok litt aerodynamikk inne i bildet, for min golf V spyler hele ruta utmerket i 130km/t : eek : , måtte teste dette i stad etter å ha lest denne tråden.

 

Dette er dyser som sitter innunder panseret, spylevæsken er naturligvis i fra Shell : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peugeot Expert som jeg kjører daglig (nattlig) på jobben har slike spray-dyser, og det er den værste dritten som noen sinne er oppfunnet! Problemet er at med en slik spray er at det blir ikke noen kraft i strålene, så allerede ved 50 kmt så greier ikke spylerdysene å spyle hele frontruten, bare den nedre halvdelen av ruta. Strålene har mere kraft, og rekker høyere opp selv i litt hastighet. Resultatet av dette er at hvis man kjører fortere enn 50 så må man spyle unaturlig mye, kjører man i f.eks. 80-90 på motorveien er det ikke unormalt å spyle i opptil 10 sekunder i denne bilen for i det hele tatt å få vasket hele frontruta.

 

 

helt enig.. har hatt en 2000 mod expert og har nå en 05 mod expert, samme dritten. må kjøre under 50km/t for at det skl fungere uten å bruke opp hele tanken på en vask: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel å interessant dette her, men er ruta skitten og du kjører i 140-150 og skrur på spylerene så har du bra med gøts, for da ser du ingenting i 3-4 sekunder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel. hvis du ikke vasker ruta så ser du ingenting uansett..såå...=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, den er grei ;) Slik jeg forstår denne tråden så er det spray dyser på c4? og dette passer rett på typ44? Eller er det for tidlig på morgenen enda så jeg ser/tenker/drømmer syner. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.