Anbefalte innlegg

Kjøpte en passat 96 modell, med oppgitt km teller på 190 k i annonsen. Da jeg så på bilen, stod telleren på 90 k. Bilen kom fra Tyskland, og ble solgt fra et ektepar som hadde den med seg da de flyttet inn i landet. Fulgte med servicehefte som dokumenterer servicer tatt etter 100 k.

Selgeren, privat, visste ikke åffer det manglet ett siffer i km telleren. Jeg tok å sjekket bilen grunding etter ting som kunne tilsi at bilen hadde kjørt mer enn 190 k, men fant ingen ting som tilsier noe annet (blant annet kjørelengde oppgitt i servicehefte ut i fra år og km, og antatt kjørelengde etter tildligere eiers kjøp og div. slitasje på alt mulig og m.m).

Kan det være displayet som har blitt byttet, og at det mangler et siffer av den grunn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert nytt instrumet for 90 tusen km siden og at eier ikke har fått kodet fram km standen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey.. skal jeg oppgi 90 k til forsikringsselskapet i stedet for antatt 190?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ellers får du vel problemer hvis du får bruk for forsikring og kmstand ikke stemmer. Selskapet bryr seg vel ikke om hvor mye bilen har gått totalt, bare at du forsikrer riktig i forhold til hvor langt du kjører.

Har den gått 090.000 km eller 90.000 (er første sifferet borte?). Dvs om du snart starter på null igjen?

Men det er jo ryddig å kode om til riktig stand, da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ellers får du vel problemer hvis du får bruk for forsikring og kmstand ikke stemmer. Selskapet bryr seg vel ikke om hvor mye bilen har gått totalt, bare at du forsikrer riktig i forhold til hvor langt du kjører.

Har den gått 090.000 km eller 90.000 (er første sifferet borte?). Dvs om du snart starter på null igjen?

Men det er jo ryddig å kode om til riktig stand, da....

hehe.. hva er forskjellen på 090.000km og 90.000km.... er vel ingen forskjell .

det er digital visning av km stand i denne bilen... så det står vel 90000km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sannsynlig at instrumentet har blitt byttet, det blir gjort på de fleste Passat B4 pga et elektrisk komponent som går i stykker, og skaper misvisning av både speedometer og turtelleren. Det er også veldig sjeldent at det nye instrumentet blir programmert til riktig km-stand, de fleste begynner dermed på null.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 96 modell passat så stod det i serviceheftet at det var skiftet instrumentpanel ved 132000!! var noe sånt som per nevnte fikk jeg opplyst når jeg kjøpte den!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.