#1 Skrevet Januar 9, 2007 Har et problem med motoren min, oljetrykket ligger vist dobbelt så høyt som det skal gjøre når bilen går på tomgang(Sier møllerverkstedet) Noen som veit hva dette kan være? Som kunne vært kjekt og visst før de bytter oljepumpa som de tror det er(den er jo ikke akkuratt billig) HJELP!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2007 Er kansje en buypass ventil i olje filteret. Hvis denne er tett så blir muligens oljetrykket for høyt. Så prøv og skifte olje filter først. Prøv det billigste først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2007 Er kansje en buypass ventil i olje filteret. Hvis denne er tett så blir muligens oljetrykket for høyt.Så prøv og skifte olje filter først. Prøv det billigste først Det sitter en slik ventil i oljefilterhuset ja. Er 3 skruer så har du tatt av huset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2007 Hei, hvilken identifikasjon fikk du siden du fant ut at oljetrykket er for høyt? har selv en 1.8t AEB . . . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2007 Da skal jeg få dem til og skjekke den ventilen først ja.. Fikk ikke noen idendtifikasjon. Hadde bilen inne for og skifte kjedestrammeren til kamalslene bak og da sjekka dem trykket samtidig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2007 skremmende.. skal på verksted i morgen for bytte at kjedestrammeren til kammene bak.. har en slik rasslelyd i motor om du ruser opp mot 2000 o/min å slipper gassen... får håpe det er den.. hva kostet det deg å bytte denne da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2007 Gåen oljepumpe skulle vell tilsi at trykket skulle bli lavt (slik som på min) og ikke dobbelt så høyt? Tomgang skal være mellom 1 og 3.5 bar på varm motor og mellom 5 og 7 bar på 3000rpm. 7 bar på tomgang høres jo helt absurd ut i såfall.. Tips: Om de må ned med bunnpanna, så be de om å rense silen som ligger i det svarte røret som er der! vellkjent problem at disse kokser på AEB motoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2007 ok, de skal feilsøke litt først, så de er sikker på at det er strammeren.. om det er pumpa som er gåen, skal jeg gi dem beskjed om sila.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2007 Rasslingen du har kan være fra Wastegate klokka di, hvis den er for slapp vil spjeldet rassle når man slipper gassen..Har vært borti dette før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2007 ok, de skal feilsøke litt først, så de er sikker på at det er strammeren..om det er pumpa som er gåen, skal jeg gi dem beskjed om sila.. Hvis Du skal skifte oljepumpa, så er det med ny sil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2007 jobben med og skifte kamkjedestrammeren kom på 6256(eller noe slik) alt for dyrt!! men min hang seg opp og bilen stoppa og var ikke kjørbar med den slik... Håper de fikser oljetrykket også for begynner og bli lei og være uten bil nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 11, 2007 SÅ mye for å skifte kamkjedestrammeren?? Mulig jeg har misforstått noe, men de må da vell ikke ut med kammenen for å skifte denne? Hørtes vanvittig overprisa ut ihvertfall! Ikke for å ødelegge teråden, men hvor får man billig ny oljepumpe? Hører at vag sin koster borti 3 lapper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 11, 2007 god morgen:) kl 8 idag morres rullet bilen min inn på verkstedet.. sitter bare å venter på at beskjeden" bilen er klar for avhenting" skal komme I utgangspunktet så var det strammeren di skulle bytte.. men først skulle di feilsøke litt, samt sjekke oljetrykket osv.. ga samtidig beskjed om at skulle pumpa byttes, skulle sila rengjøres/byttes Så vi får nu se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 11, 2007 vag sin oljepumpe koster over 3k. Prisen min på skifting av strammeren var med leiebil noen dager og en god del feilsøking av bilen. Strammeren hang seg opp av og til og var normal der første gang den var inne, så hentet den og kjørte noen hundre meter og inn igjen. Bare for og ha sagt det så tror jeg ikke oljetrykket har noe med kamkjedestrammeren og gjøre? Tror det var en separat feil på min bil. Mulig jeg tar feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 11, 2007 der var strammeren byttet... verkstedet fant med en gang ut at det var strammeren som var problemet.. den er nå byttet.. å motoren syr fint som en symaskin: rock : kostet nøyaktig 6042,- da byttet di strammer, kjede, pakkningssett til strammer å toppdeksel pakning.. dyrt, men greit å få bilen i tipp topp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 11, 2007 Jeg skiftet netopp oljepumpe på min bil...bestilte den fra motor teknikk i trondheim eller var det tromsø? kostet meg 1368+mva... og den var ikkje så kjekk å bytte selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 12, 2007 Selve pumpa var grei å bytte, men ikke resten? Dvs å få opp og ned bunnpanna? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 12, 2007 Selve pumpa var grei å bytte, men ikke resten? Dvs å få opp og ned bunnpanna? Det er opp og ned med bunnpanna som er jobben. Har gjort dette selv, beskrivelse her:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=60639&page=2 Ligger litt nede på siden der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 12, 2007 Nå har de fått bytta oljepumpa mi på møller. Greit nok. Men problemene fortsetter og dukke opp.. Er antagelig en ventil eller noe som har tatt kvelden nå så de må av med toppen for og skjekke detta, ene pluggen har "knekt" der tenngisten går mot jord på sylinder en.. Pluggen løsner også etterhvert. noen som har en ide om hva dette kan være? Høres ut som den fiser ut i innsugsdelen når den tenner på den sylinderen..?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...