Startsperreproblem Polo 6n

Anbefalte innlegg

Virker som jeg har fått et problem med startsperren på bilen min.

Er ikke så ekstremt enda, men kjedelig dersom jeg blir stående enn dag. Skjer sånn ca 2 av 10 ganger jeg skal starte bilen. Bilen starter, og så bare bam stopper den, nett som den bare kutter. Rekner med dette er startsperren, da det som oftes løser seg når jeg låser bilen opp og igjen med fjernkontrollen (har ikke nøkkelhull)

 

Noen som har noen tips til hva som kan forårsake dette problemet? Så jeg får løst det før jeg står langt hjemmefra uten å få start på bilen :: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som jeg har fått et problem med startsperren på bilen min.

Er ikke så ekstremt enda, men kjedelig dersom jeg blir stående enn dag. Skjer sånn ca 2 av 10 ganger jeg skal starte bilen. Bilen starter, og så bare bam stopper den, nett som den bare kutter. Rekner med dette er startsperren, da det som oftes løser seg når jeg låser bilen opp og igjen med fjernkontrollen (har ikke nøkkelhull)

 

Noen som har noen tips til hva som kan forårsake dette problemet? Så jeg får løst det før jeg står langt hjemmefra uten å få start på bilen :: gråter :

 

Hei!

Er nok mest sansynlig startsperren/lesespolen. Du bør ta en diagnose og få lest ut feilkoden.

Er samme problem på mine foreldre sin Passat.

Et lite spørsmål til leserene her, er det noen muligheter å lese ut kodenr for start sperren slik at en kan skifte lesespolen og programere startsperren oppigjenn med Vag-com? eller er det bare Møller som kan gjøre denne jobben?

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump, noen andre som har noen formening om hva dette kan være`??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump, noen andre som har noen formening om hva dette kan være`??

 

 

Begynn med en selvdiagnose på bilen, og ta det derfra. Har du ikke VagCom selv, så er det sikkert noen i lokallaget ditt som kan være behjelpelige, evt. å betale for det hos møller.

 

Vet det har vært kontaktsproblemer til nettopp denne ringen som leser av chipen i nøkkelen, og at noen har fått utbedret dette ved en enkel lodding. Kan være en ide å søke på forumet her også, men som sagt; begynne med en selvdiagnose av bilen er aldri dumt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å koble bort startsperren da? Klippe en ledning eller noe? Eller starter den overhodet ikke da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å koble bort startsperren da? Klippe en ledning eller noe? Eller starter den overhodet ikke da? :P

 

Det er nok ingen løsning, dessverre.

Har du gjort noe av det som har blitt anbefalt her tidligere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei , har ikke tilgang på vag com, men får snakket med et verksted og høre om de kan lese av koder for meg. Er det bare møller som kan gjøre dette? eller er det mange uavhengige verksteder som også sitter på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en mekaniker i dag, han gav meg tipset om å sjekke ledningene under rattet, inn til tenningslåsen.

 

Sjekket dette og det kan virke som om det er dårlig kontakt mellom den elektriske delen av tenningslåsen og ledningene videre, noen som tror dette kan være løsningen på problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig ikke veldig tro på at dette er problemet. Og hvorfor mistenker du dårlig kontakt ?

 

Startsperren fungerer slik at helt til hiddenmaskinen i motoren din får det rette signalet på rett ledning, så er start blokkert. Så å klippe ledningen vil bare sikre at du aldri får starte igjen :)

 

Jeg søtter teorien her om lesecoil. Du skriver ikke hvilken bil det er snakk om, men jeg bytta instrument i en Passat for 2-3 uker siden hvor selve startsperren var dårlig, slik at den som oftest ikke ville starte.

 

Dog er dette relativt uvanlig, og det er som oftest lesecoilen eller dårlig kontakt.

 

Du burde få avlest diagnose, den kan antagelig fortelle litt om problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en mekaniker i dag, han gav meg tipset om å sjekke ledningene under rattet, inn til tenningslåsen.

 

Sjekket dette og det kan virke som om det er dårlig kontakt mellom den elektriske delen av tenningslåsen og ledningene videre, noen som tror dette kan være løsningen på problemet?

 

Dette anbefalte jeg deg i post #5 , altså ikke ledningene inn til el-del tenningslås, men ledningen som går til lesecoilen som sitter ytterst på tenningslåsen.

 

Da det gjelder å lese av feilmeldinger er det noe du kan gjøre selv med VagCom, dersom du ikke har tilgang kan også de fleste uavhengige verkstedene gjøre dette. Du trenger mao ikke benytte deg av Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet kom ikke igjen etter vi hadde hatt av ledningene inn bakpå tenningslåsen, men har ikke fått testet så mye enda, så problemet kan nok komme igjen. Men skal kjøre et par dager bare for å se om det skjer forsatt.. Siden de ikke er alltid dette skjer. Bilen er en Polo 96 mod, med defa fjernkontroller og alarm. Men skal startsperren virke slik at bilen ikke gir antydning til start? Eller skal bilen starte slik min gjør? For så bare kutte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal starte og kutte igjen med en gang ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.