Anbefalte innlegg

Hei, har en S2 bastard dvs coupe quattro med 3B, som har noe små feil.

 

Autochecken blinker OK hvis bilen står i ro noen regndager, normalt problem?

 

Oljetrykket står konstant på 5 bar, oljetrykkbryter- oljetrykksgiver tatt kvelden?

 

Hvor mye servo olje skal fylles på 0,5l?

 

Hvor stramt skal servoreimen være 10mm slakk?

 

Hadde lekkasje/problem med servopumpe en stund etter den ble skiftet. Hyling ved sving/nedbremsing, og risting/knaking ved full sving. Fungert normalt i 3mnd før dette plutselig skjedde. Tømte pumpen for olje idag, og heiv i ny olje. Hyling og risting er borte..:confused:

 

Så har eg en mistanke at det skal være et deksel under dynamoen, lyser som et juletre når eg kjører i vanndammer, motoren kutter i 1 halvt sekund. Så er alt som normalt igjen.

 

Så et litt dumt spm: ved eu-godkjenning, sjekker/rapporterer verkstedet BT hvis motor og vognkort ikke stemmer? eller gir de fleste bæng i dette?

 

takker for alle svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med autochecken forsto jeg ikke. Pleier det ikke å stå OK der da?

Oljetrykksmåleren er en helt vanlig feil. Giveren er ofte gåen.

 

Skal være ca 10mm slakk på servoreima. Eller, akkurat stram nok til at den ikke bråker. Ikke stram den for mye bare! Går hardt utover lagere osv.

 

Husk at du helst skal ha på mineralolje. Den er grønn.

Noen oljer spiser opp pakninger etter hvert.

 

Disse er ok:

VAG G 002 000, Pentosin CHF 11S

Sunoco CHF

Febi/Bilstein S6161

Shell LHM ( Citroen-merket )

 

 

Ang. Eu-kontrollen er det som vanlig. Det kommer veldig an på hvor du tar kontrollen. Er det i er heller mørk bakgate, kan det hende det går fint:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med autochecken forsto jeg ikke. Pleier det ikke å stå OK der da?

Oljetrykksmåleren er en helt vanlig feil. Giveren er ofte gåen.

 

Skal være ca 10mm slakk på servoreima. Eller, akkurat stram nok til at den ikke bråker. Ikke stram den for mye bare! Går hardt utover lagere osv.

 

Husk at du helst skal ha på mineralolje. Den er grønn.

Noen oljer spiser opp pakninger etter hvert.

 

Disse er ok:

 

 

 

Ang. Eu-kontrollen er det som vanlig. Det kommer veldig an på hvor du tar kontrollen. Er det i er heller mørk bakgate, kan det hende det går fint:)

 

"OK" i autochecken blinker sporadisk i fuktig vær ingen andre som har opplevd dette?

 

Brukte mineralolje G 002000.

Er det ca 0,5l som skal brukes? er umulig å se om det står noe min-max merking på siden. Står en "beholder" i veien.: bh :

 

EU- kontroll er veldig avhengig av: hvem , hva, og hvor, tenkte meg det ja. Dumt spm egentlig..

 

Noen som har peiling på det dekselet eg etterlyste? eller er dette en feil fra Audi som gjør at dynamoen ryker i hutt og gæver?

 

takker for svar terje: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den totale kapasiteten er ca 1l.

Det inkluderer servo og bremseservo.

 

Pleier selv å få ut alt det gamle, så fylle helt opp i tanken før jeg starter motoren. De obligatoriske fram-tilbake på rattet for å få ut luft. Så er det tut og kjør:)

 

Nå har ikke jeg autochecken til coupe'n i hodet, men hvis den sjekker ladinga er det mulig at den får feil på lading pga dynamo?

 

Skal se etter det dekselet i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.