#26 Skrevet Januar 21, 2007 Hiver meg på tråden om ekstra fjernlys.Jeg har en Sharan 2002 med orginal xenon nærlys. Fjernlysene er halogen, og ikke mye å skryte av. Så til spørsmålet... Kan jeg montere ekstra fjærnlys på bilen med xenon som er lovlige? Finner ikke noe stempel på lyktene som forteller meg hvor mange % de er. Hadde selvfølgelig vært morsomt med mange store bøtter, men som nevnt.. Jeg vil ha det lovlig! Noen som vet? Du kan jo montere xenon i fjernlysa dine, myyye penere:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 21, 2007 Joa, kan jo godt det. Meeeeeen...... 1. Lovlig? 2. Kvalitet? 3. Anbefalinger? 4. Pris på dette kontra ekstra lykter? Anyone ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 21, 2007 Joa, kan jo godt det.Meeeeeen...... 1. Lovlig? 2. Kvalitet? 3. Anbefalinger? 4. Pris på dette kontra ekstra lykter? Anyone ? 1. Lovlig, ja. 2. Finnes flere kvaliteter 3. Det er vel folk her på forumet som selger xenon-kit. 4. Fra 1500,- kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 19, 2009 (endret) Vintern nærmer seg, og her i mellom fjella er det mørkt. Jeg kjøpte jo for lenge siden (dette er en gammel tråd) Ett sett med PIAA-lamper som jeg først hadde på jobbekassa og senere på gamleulven. Lampene ble solg med bilen og i fjor ble suget etter skikkelig lys stort med lilleulven. Så jeg handlet et kit med 55W HID til orginallyktene. Lyset ble veldig mye bedre men er veldig konsentert. PIAA-lampene jeg nevnte er endel mindre enn rally 3000 iallefall. Men gir vesentlig mer lys. Hadde en uformell sammenligning med sjefen min her om dagen. (Vi stilte oss opp pararelt på en slette og sammenlignet, siden han ikke forsto hvorfor de skulle være "dobbelt så dyre") Så for å qoute meg selv litt. Jeg har før skrytt veldig av disse lampene, de var dyre men gode. Jeg tenker på å få sveiset meg en avtagbar rigg med lamper til lilleulv. Spørsmålet er hva man skal sette på de til hvilken pris. Jeg har lett litt på nettet og kom over en test fra Svenske AMS. Der mine gamle lamper ble satt mot NBB sine beste. Vel å merke testet de med vanlig 55W og ikke medfølgende 120W pærer men dog. Dette får en selvfølgelig til å revurdere sine tanker. Det som ikke er med i testen er jo PIAA sine HID-lamper, hvilket jeg tenkte å høre med Monty hva han tar for. piaa.no er nede om dagen men telefonen tar han vel på mandagen Noen som har prøvd disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 19, 2009 Jeg har 3 lamper med 55w xenon på Transportern lyser veldig bra, men må du dimme ned se man jo ikke en dritt etterpå. Så er litt ulemper med for bra lys også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 19, 2009 Mine orginal xenon nærlys syntes jeg ble veldig svake etter fikk inn 55W hid i langlysa, så jeg lurer på å kjøpe nye hovedlys fakisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...