Bilen ble krasjet i dag, kan jeg lønne meg på karosseri bytte?

Anbefalte innlegg

I dag hadde samboeren min fryktelig uflaks på vei til jobb,

Og dette ble resultatet: http://www.smaalenene.no/nyheter/article2510506.ece

 

Det viktigste er jo at det gikk bra med sjaføren, ho slapp unna med skrubbsår på knærne og på brystet etter beltet.

 

Når vi så kommer til bilen:

 

Slipper vi årsavgift når bilen blir vraket så tidlig?

 

Hvordan er det og kjøpe en strøken bil fra utlandet og ta et karosseri bytte?

Da skal det vel holde og flytte over motor og gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag hadde samboeren min fryktelig uflaks på vei til jobb,

Og dette ble resultatet: http://www.smaalenene.no/nyheter/article2510506.ece

 

Det viktigste er jo at det gikk bra med sjaføren, ho slapp unna med skrubbsår på knærne og på brystet etter beltet.

 

Når vi så kommer til bilen:

 

Slipper vi årsavgift når bilen blir vraket så tidlig?

 

Hvordan er det og kjøpe en strøken bil fra utlandet og ta et karosseri bytte?

Da skal det vel holde og flytte over motor og gir?

 

 

Så ikke veldig pent ut, glad for at det gikk bra med samboeren din. :)

 

Da det gjelder årsavgiften skulle en vel tro at den blir redusert, men om du slipper den er jeg usikker på. Kanskje en ide å ta kontakt med en trafikkstasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der såg vondt ut! har ett karosseri helt likt stående :P, LITT ribbet men likt ivertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag hadde samboeren min fryktelig uflaks på vei til jobb,

Og dette ble resultatet: http://www.smaalenene.no/nyheter/article2510506.ece

 

Det viktigste er jo at det gikk bra med sjaføren, ho slapp unna med skrubbsår på knærne og på brystet etter beltet.

 

Når vi så kommer til bilen:

 

Slipper vi årsavgift når bilen blir vraket så tidlig?

 

Hvordan er det og kjøpe en strøken bil fra utlandet og ta et karosseri bytte?

Da skal det vel holde og flytte over motor og gir?

 

Det var jaggu bra at det gikk så bra som det gjorde... : faint :

 

Dere slipper årsavgift om bilen blir vraket før 20 mars. I stedet for å ta karroseribytte som jeg tviler på vil lønne seg ville jeg heller ha kjøpt en ny om det er en slik dere ønsker...

 

Fant denne på Autodb som har gått 103 000 km og som står i Drøbak.

Karen selger den for dødsbo og skal ha 12 lapper for den.

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1329897

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det du sier med årsavgiften så blir den vraka...

 

Men 12.000,- for den bilen synes jeg var dyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det du sier med årsavgiften så blir den vraka...

 

Men 12.000,- for den bilen synes jeg var dyrt...

 

Tja, kan jo prøve å prute da. Men det er jo ikke dyrt i forhold til at du vurderer å ta karroseri-bytte... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vrakes før 15. mars for og slippe årsavgift vel??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vrakes før 15. mars for og slippe årsavgift vel??

forandret til 20. i år (frist for bet av årsavgift)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kan jo prøve å prute da. Men det er jo ikke dyrt i forhold til at du vurderer å ta karroseri-bytte... : rolleyes

 

Aner ikke hva karroseribytte koster jeg vettu ;)

 

Men vi får se, da er jo skjebnen til 80'n forseglet så står vi med åpne kort til og finne ny bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem karosseribytte du :) Kjøp noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få godkjent et karroseribytte så er det endel regler å forholde seg til. Først og fremst så må 3 av 4 hovedkomponenter på bilen være uskadet, og så plomberes, dette gjøres på en trafikkstasjon. Disse hovedkomponentene er motor, girkasse, forstilling og bakstilling. Når dette er gjort må man sende en søknad til tollvesenet, som avgjør om du får lov til å gjennomføre et karroseribytte. De legger blant annet bilens verdi og alder til grunn. Hvis du får søknaden godkjent er det bare å begynne å skru, men man må huske på at plomberingene ikke brytes. Når skruingen er ferdig må bilen på nytt vises til biltilsynet, med hele plomberinger, for å bli godkjent. Biltilsynets anbefaling om godkjennelse sendes så til Tollvesenet, som da godkjenner avgiftsfritaket på bilen fra Tyskland.

 

Med tanke på alderen på 80en din så tviler jeg sterkt på at du får godkjent et karrosseribytte med et tysk karosseri på denne bilen. Derfor anbefaler jeg, som mange andre, at du bare kjøper en annen tilsvarende bil som allerede er på norske skilt. Evt. kan du også selge deler fra skadebilen, for å få inn litt penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.