Hvordan burde jeg reparere denne flekken?

Anbefalte innlegg

Hei!

Nytt medlem på forumet. Har en Golf 3 93-modell, med en 1.8 90 hk motor. Ikke stylet eller noe sånt...

Har litt rust jeg må ta, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Legger ved et bilde:

attachment.php?attachmentid=53597&stc=1&

Ser der at litt av den plasten som kanalen er belagt med har fliket seg opp. Hvordan bør jeg gjøre dette for å få det penest mulig? Sparkle der hvor plasten er ødelag og pusse resten? Hvordan grunning bør jeg bruke? Og lakk? Har tenkt å bruke sprayboks, er det mulig å få et bra resultat med det?

Håper noen kan hjelpe meg.

Mvh

Jonas Heier

DSCF0149.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusse ned rusten med sandpapir, ha på f,eks Brunox som grunning og avslutt med spraylakk.. Skulle fungere bra det:)

Et lite tips om spraylakk, er veldig fort å få "appelsinhud lakk" når du bruker sprayboks, legg derfor sprayboksen i en bøtte med varmt vann en stund før du skal bruke den, slik at boksen er varm til du skal lakke, du skal klare å holde i boksen altså: smil : ...

Der plasten er ødelagt kan du sikkert bruke sparkel ja, men sørg for at det du gjør under den er skikkelig så det ikke kommer en ny rustrose opp om 6måneder:)

Og velkommen til forumet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til nedpussing ville jeg ha brukt vinkelsliper med pusseskive/lammellpusseskive eller sandblåst området. Sandpapir blir for spedt. Rusta vil da fremdeles sitte i porene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal lakere opp kanaler ville jeg brukt autopaint (tror jeg det heter)

en slags milf techtyl, den er svart, men er brukt av mange verksted for og beskytte kanaler som er utsatt for rust! Hadde det selv på golf 3'ern til min bror og det gir ett veldig fint resultat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør sandblåse for å få vekk rusten i porene på metallet. Har du ikke sandblåser er vinkelsliper med en rondell å foretrekke. Å grunne med Brunox er greit, men da må du pusse ned brunoxen før du legger på grunning. Min erfaring er i hvertfall at grunningen "slipper" brunoxen hvis du ikke pusser først.

Etter at du har sprayet på fargen og den har tørket (og du ikke er fornøyd) kan du gå på med finfint vannslipepapir evt. rubbing.

lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den plasten du snakker om der, det er vel tectyl.

Puss ned osv sånn som andre sier her, personlig, ville jeg hatt på igjen tectyl der det har vært, la det tørke og lakkert, med grunning osv osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.