#1 Skrevet Januar 10, 2007 Da jeg skrudde av oljefilterhuset lå denne løs inni der den sitter skrudd fast.. Lurer på hva det er og om det er noe mere enn bare det det er bilde av.. Fant nemli en liten kule på benken etter jeg har montert den sammen igjen.. Vet ikke hvor kula kommer fra.. Tror det må være en overtrykksventil eller noe..? er merket rødt der den skal inn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2007 Står at det er en ventil i etka.. Men vet ikke helt om den kula skal sitter inni den eller hvordan det er... Noen som jobber på møller som kan dette eller kan høre litt med kollegaer om de har vært borti noe sånt? Litt greit å finne ut dette før jeg setter sammen resten av motoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2007 Den ventilen tikker hos meg...spes når olja ikke er ny lenger....men om montering vet jeg ikke noe...enda...Men om du finner ut, kunne du lagt ut litt kjapp info her for senere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2007 Det er en overtrykksventil. Kulen skulle nok sittet midt inne i den enheten sammen med en fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2007 Det er en overtrykksventil. Kulen skulle nok sittet midt inne i den enheten sammen med en fjær. Da var det som jeg trodde.. Vet ikke om fjæra er der, da denne hadde skrudd seg ut selv og lå løst inni der.. Men kula lå tydeligvis inni der og hadde gjemt seg på pulten... Får skru ut igjen i dag da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2007 Da var det som jeg trodde.. Vet ikke om fjæra er der, da denne hadde skrudd seg ut selv og lå løst inni der.. Men kula lå tydeligvis inni der og hadde gjemt seg på pulten... Får skru ut igjen i dag da... Jeg kan ikke huske om det er mulig å fjerne kulen uten at enheten er defekt. Jeg ville nok kjøpt en ny eller fått tak i en hvor kulen ikke har løsnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2007 Jeg kan ikke huske om det er mulig å fjerne kulen uten at enheten er defekt. Jeg ville nok kjøpt en ny eller fått tak i en hvor kulen ikke har løsnet. Tenkte det jeg også så stakk og bestilte en ny i dag.. Kosta ikke mange kronene så da er det like greit å få det i orden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2007 Husker ikke hvordan den sitter montert på AEB etc, men på 20V femmer turbo er den skrudd i ett hull i blokka bak oljetrykkgiver/måler ( avhengig av modell ) som som leder olje opp til oljegalleriet i toppen. Det er en tilbakeslagsventil som skal holde oljen i toppen av motoren din når den er av. DVS har du spesiellt mye tikking feks ved oppstart av kald motor så er ofte denne defekt slik at oljen renner tilbake til bunnpannen og du bruker unormalt langt tid på å få oljetrykk i toppen din. Koster "nada" og er verdt å skifte når man først er i gang. OBS den er i STØPT alu og skal ikke strammes hardt ( da knuser den ) samt at den skal festes med loctite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 11, 2007 Husker ikke hvordan den sitter montert på AEB etc, men på 20V femmer turbo er den skrudd i ett hull i blokka bak oljetrykkgiver/måler ( avhengig av modell ) som som leder olje opp til oljegalleriet i toppen. Det er en tilbakeslagsventil som skal holde oljen i toppen av motoren din når den er av. DVS har du spesiellt mye tikking feks ved oppstart av kald motor så er ofte denne defekt slik at oljen renner tilbake til bunnpannen og du bruker unormalt langt tid på å få oljetrykk i toppen din. Koster "nada" og er verdt å skifte når man først er i gang. OBS den er i STØPT alu og skal ikke strammes hardt ( da knuser den ) samt at den skal festes med loctite. Aha... Sånn det fungerer ja.. Kan stemme det med lite olje i topp og litt tikking når jeg har startet opp.. Den lå jo bare løst inni der så all olje i toppen har vel gått ned igjen.. Ventilen sitter montert inni oljefilterhuset.. Ikke på blokka.. Ser bilde av det i starten.. Får ny ventil i morra så da får jeg skrudd det sammen igjen.. Skal se om jeg har loctite hjemme hos fattern ellers må jeg få kjøpt det.. Regner med de har det på mekonomen eller noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...